Hlavní navigace

Portál Pražana, parkování z mobilů či sběr dat. Operátor ICT schválil novou strategii

Sdílet

Jan Sedlák 22. 4. 2020

Dozorčí rada městského podniku Operátor ICT, který pro Prahu zajišťuje služby kolem IT, smart city a Lítačky, schválila novou strategii pro roky 2020 až 2022. Má „vytyčit základní strategické cíle“ a „reagovat na nové výzvy“ v následujících třech letech. Strategie je k dispozici zde (PDF).

Operátor ICT rovněž zveřejnil predikce vývoje tržeb. Ty se v roce 2019 dostaly na 209 milionů korun, letos se počítá s 247 miliony, příští rok s 309 a o rok později s 360 miliony korun. Loni nejvíce z toho šlo z mobility (97 milionů) a Smart Prague (87). IT služby a poradenství činily 25 milionů korun.

Městská firma chce rovněž nabírat lidi. Loni jich na plný úvazek měla 141, letos to má být 180, posléze 210 a 235. Počet externích spolupracovníků se má snížit z loňských 81 na 60.

Členy dozorčí rady, která strategii schválila, jsou Michal Bláha (předseda), Cyril Klepek, Jan Jakob, Jiří Koudelka a Petr Říha. Strategii má naplňovat představenstvo. To řídí předseda Michal Fišer, členy jsou pak Michal Kraus a bývalý šéf českého Oraclu Josef Švenda.

Jednou z priorit, který si Operátor ICT napsal na papír, je snižování závislosti na dodavatelích (vendor lock-in) a udržování technologického a procesního know-how pro hlavní město. Takový krok bylo možné vidět otevřením datové platformy Golemio.

Dále lze v plánech vidět kompletní zajištění plateb pro parkování, placení dobíjení elektrovozů skrze aplikaci, městský systém pro turisty, digitální úřad Portál Pražana, sběr dat pro řízení metropole, mobilní aplikace pro řešení životních situací občanů, zajištění správy datacenter, vybudování infrastruktury na nevyužívané optické síti v majetku Prahy a řadu dalších.

Základní strategické aktivity mají vypadat takto:

  • Budování kompetence správce Enterprise Architektury MHMP
  • Budování kompetence dodavatele komplexních softwarových řešení
  • Budování kompetence celoměstské datové autority
  • Snižování vendor lock-in stavu a udržení know-how na straně města/městské společnosti
  • Udržování a rozvoj otevřenosti systémů (open-source)
  • Zajištění provozu IT – zejména informatické infrastruktury
  • Zajištění provozu a rozvoje odbavovacího a prodejního systému
  • Zastřešení inovačního procesu města a rozvoj projektů Smart Prague
  • Zajištění zvýšení zákaznické a uživatelské spokojenosti (např. prostřednictvím jednotného kontaktního místa)
Našli jste v článku chybu?