Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Poslanci schválili zákon o elektronických komunikacích, včetně vyšších pokut od Mark1561 - ǔčel dlouhé lhůty na přenos čísla je retenční...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 5. 2017 14:58

    Mark1561 (neregistrovaný)

    ǔčel dlouhé lhůty na přenos čísla je retenční oddělení. Vsichni víme že existence retenčních odělení operátorům umožnila zcela ignorovat jakoukoliv konkurenci v oblasti veřejných nabídek a konkurovat si začínají až teprve ve chvíli kdy je opouštíte a retenční oddělení vám nabízí neveřejnou nabídku jen abyste setrvali.

    Představte si že operátorum najednou zkrátíte lhůtu na převod čísla na 4 dny, retence nebude mít čas dotyčného vůbec kontaktovat s nabídkou a je pravděpodobné že ten na nabídku nepřistoupí protože zbývá pár dní a bude mít ještě lepší dlouhodobě a ne jen na rok. Pokud ale má před sebou ještě měsíc čekání tak spíš přistoupí na nabídku retence která vejde v patnost okamžitě. Lidé tak budou více přecházet od operátora k jinému a budou opravdu reagovat (pokud je nedrží dvouletý úvazek) na zajímavé nabídky trhu do pár dní. Toho se nyní operátoři bát nemusí a proto nic zajímavého ve veřejných cenících ani nenabízí.

  • 24. 5. 2017 15:02

    mark1615 (neregistrovaný)

    Je očekávatelné že asociace telco operátorů tohle bagatelizuje a snaží se nám namlouvat že kratší lhůta nebude mít na konkurekční prostředí žádný výrazný vliv, pochopitelně to musí říkat protože se možnosti výrazného zkrácení této lhůty bojí doslova jako čerti kříže a za žádných okolností ji nepřipustí. Z počátku budou tvrdit že to nehraje roli, pak budou tvrdit že zkrácení lhůty nás všechny bude stát pěkně draho a nakonec když vytrváme a opravdu lhůtu zkrátíme na minimum se konečně dočkáme zdravého konkurenčního prostředí, ale operátoři to nedovolí tak snadno....

  • 24. 5. 2017 15:01

    Mark6156 (neregistrovaný)

    zkrácení lhůty převodu čísla a tím omezení působnosti retenčního oddělení je naprosto klíčový aspekt který má šanci doslova obrátit zdejší specifický telekomunikační trh vzhůru nohama. Pokud by retenční oddělení nefungovala (resp. na to ani neměla čas) oprátoři by se mohli přetrhnout aby ve veřejných nabídkách začali nabízet něco co lidi přiláká.

  • 24. 5. 2017 14:33

    2x4b (neregistrovaný)

    Že převážně nepřemýšlí poslanci a dodávají nejasné paskvily, které se pak musí vykládat z křišťálové koule je jedna věc...

    Ale prosím, nemohli byste aspoň vy, jako novináři, projevit nějaký náznak vlastní investigativy???

    Přenos čísla zkrácen na 10 dnů. Super. Technicky to již od nějaké předminulé novely trvá dny 4. 6 dnů navíc na administrativu dává smysl. Proč by se na to měli operátoři půl roku chystat teda ale nevím, protože opakuji, ten systém je dnes nastaven na 4 dny od zadání.

    ALE, přenos čísla je jedna věc. Co smluvní vztah? Jak to bude? Zákazník odejde za 10 dnů, ale smluvní vztah poběží dál? Dle toho komunisty maximálně 30 dnů? I v případě smluv na dobu určitou, nebo jen u smluv na dobu neurčitou?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).