Hlavní navigace

První výsledky rádia Helax po přechodu na internet: 44 000 přístupů denně

23. 11. 2020

Sdílet

Rádio Helax online Autor: Media Bohemia

Ostravské rádio Helax, které v pátek 6. listopadu opustilo frekvenci 93,7 FM a přešlo na vysílání přes internet, zveřejnilo první data o zájmu uživatelů. V prvních sedmi dnech eviduje přes 310 000 přístupů na stream s vysíláním. V průměru jde o více než 44 000 přístupů denně. 

„S posluchači denně řešíme jejich technické dotazy, jak nás mohou poslouchat přes internet. Z tohoto důvodu jsme v rámci kampaně připravili sérii edukativních videí, která vysvětlují, jaké jsou možnosti poslechu naší stanice například v autě, doma nebo v práci. Stále objevujeme nové možnosti a ty se snažíme dále komunikovat našim posluchačům,“ uvedl programový ředitel rádia Helax Lukáš Ščurek. 

Stanice pro své fanoušky připravila novou verzi mobilní aplikace a upravila web. „K programovému schématu jsme se snažili přistupovat velmi citlivě, aby měl posluchač pocit, že poslouchá stále své oblíbené rádio. Náš hudební formát neplánujeme měnit, považujeme jej za unikátní a zcela signifikantní pro formát našeho rádia,“ dodal Ščurek. Převážně zůstali také původní moderátoři.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 11. 2020 0:07

    XYZ

    Asi to má navodit pocit jaké to číslo je fantastické. Když pominu fakt, že to číslo je hodně malé i pro inzerenty, pravděpodobně je v něm není započítán celkový čas poslechovosti "v tahu'. Ona polovina může znamenat třeba reálně minutu poslechu, z toho bude část botů. Prostě to číslo neříká nic kromě toho, že za čas se rozpustí personál a poslední zhasne. Pokud to majitel nemá jako svůj koníček. Poslechovost značí komplexní datový tok v čase, nikoliv počet připojení. A ten datový tok něco stojí, a je limitován. 44000 posluchačů by znamenalo průměrných 1800 posluchačů co vydrží 1 hodinu.. tzn. že tu stanici v reálu nikdo dlouho poslouchat nevydrží. Takže se jedná o skalní nadšence, a ty to časem přejde.. konkurence na trhu online je velká. Podle mě ten projekt zanikne, je to jen otázka času, než se s tím majitelé smíří.

  • 23. 11. 2020 22:41

    bez přezdívky

    Tak jsem na to kliknul a kousíček jsem si poslechl. Po půl minutě jsem to musel vypnout. Bohužel nešvar komerčních rádií, které vysílají do éteru zvuk upravený kompresí a různými opti-módy je i zde velmi citelný. To může být jaký chce bitový tok, formát , ale když je zvuk ze studia takto zmršen, není to k poslouchání. Ani se pak nedivím, že člověk (stejně jako já) zakotví u Google Music, Spotify, Apple music a pod, protože zde je zvuk mnohem mnohem kvalitnější.
    Trochu popis co tyto technologie dělají:
    Komprese = velmi nízká dynamika - vše je stejně hlasité, tiché pasáže se zesílí na úroveň hlasitých pasáží, vše pak hraje na hranici plné modulace.
    Optimód = dynamicky se upravují frekvenční pásma (ekvalizer) tak, aby byly vždy ve zvuku stejně přítomny basy, středy i výšky. U nahrávky, (typicky české osmdesátky), kde jsou v originále slabé basy (tak se dríve nahrávalo) optimód basy citelně přidá. A tak se to děje v celém pásmu.
    Celý zvuk je ve výsledku plochý a rozplizlý. Jednak to není příjemné a jedna to strašně unavuje.
    Některé stanice už od toho ustoupily úplně, nebo mají tyto udělátka nastaveny citlivě. Toto je ale typická hrůza.

  • 23. 11. 2020 12:19

    P V

    Media Bohemia jako obvykle lže. To číslo není pravda, za první 4 dny byl počet spuštění v pondělí,46 tisíc, úterní 38 tisíc, středeční 32 tisíc a čtvrtek 25 tisíc. Za první 4 dny je průměr Helaxu něco přes 35 tis. a potom se "ustálil" na hodnoty kolem 12,5 tis.za všední den a necelých 9 tisíc o víkendu.
    Dnes ovšem ze statistik (https://statistiky.radia.cz/app) ze kterých jsem čerpal data zmizely data za počet spuštění včera a za posledních 7 dní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).