Hlavní navigace

Používání sociálních sítí klesá, 40 % lidí na Facebooku je zcela pasivních

14. 6. 2019

Sdílet

To je alespoň závěr průzkumu AMI Digital Index, který na začátku 2. čtvrtletí realizovala společnost AMI Digital s agenturou STEM/MARK.

Zatímco ještě nedávno využívání hlavních platforem vytrvale rostlo, letos poprvé došlo minimálně ke stagnaci, ve skutečnosti ale spíš k lehkému poklesu. V roce 2018 používalo denně sociální sítě celkem 80 % českých uživatelů internetu, v roce 2019 už je to 77 %. Začala klesat také průměrná doba stráveného času na sítích, ze 149 na 143 minut denně. Stagnace se týká především Facebooku, naopak Instagram svou pozici stále posiluje. Významně také rostou chatovací aplikace.

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává i nadále dvojice YouTube a Facebook, které vyzkoušelo již 94 % respektive 92 % českých uživatelů internetu. Mezi sítěmi, které ještě mají prostor pro růst nejvíce posílil Instagram (třetí největší u nás používaná sociální síť), který jako jediný roste stejně dynamicky jako v předešlých letech. Osobní zkušenost s ním potvrzuje 52 % uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. „Uživatelé si velmi oblíbili formát Instragram Stories, začíná se prosazovat i novinka loňského roku Instagram TV. To je formát, který chce v budoucnu konkurovat YouTube,“doplňuje ředitel AMI Digital Vladan Crha. „Instagramu se také daří lépe oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální média klíčový faktor,“ dodává.

Průzkum dále potvrzuje pasivitu významné části uživatelů sociálních médií, kdy uživatelé přidávají příspěvky stále s menší frekvencí. Téměř 40 % lidí na Facebooku nepřidává příspěvky vůbec, nebo jen několikrát ročně. Aktivita na Instagramu naopak roste, přes 20 % uživatelů sdílí příspěvek alespoň několikrát týdně, v roce 2018 tak činilo necelý 15 % z nich.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 6. 2019 8:36

    Martin P.

    Už u WEB 2.0 se řeklo že většina uživatelů jsou pasivní konzumenti obsahu.

    Samozřejmě že pokut stoupá počet uživatelů = stou pá i počet konzumentů. Bylo by hodně divné kdyby v pozdějších fázích přibívání uživatelů přibývalo více kreativních a odborných uživatelů. Spíše přesný opak.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).