Finanční skupina PPF odmítla, že by nákupem mezinárodní mediální korporace CME směřovala k jakémukoliv ovlivňování politiky. Reagovala tak na pochybnosti o jejích možných vedlejších záměrech poté, co získá mimo jiné nejsledovanější českou televizi Nova.
„Tvrzení, že nákup CME míří na ovlivňování politiky je mylné. Při nákupu O2 také někteří psali nesmyslná obvinění, že ji kupujeme pro někoho dalšího, že přestaneme v O2 vyplácet dividendy, nebo že PPF nerozumí telco byznysu. Nic z toho nebyla pravda,“ uvedla společnost na Twitteru.
Tvrzení, že nákup CME míří na ovlivňování politiky je mylné. Při nákupu O2 také někteří psali nesmyslná obvinění, že ji kupujeme pro někoho dalšího, že přestaneme v O2 vyplácet dividendy, nebo že PPF nerozumí telco byznysu. Nic z toho nebyla pravda.
— PPF Group (@PPFGroup) October 28, 2019
PPF znovu připomněla, že propojování telekomunikací a producentů obsahu je světový trend. „Televize je stále lukrativní byznys, jehož spojení s telekomunikacemi dává velký smysl. Vidíme nákup CME jako dobrou příležitost pro investici do jednoho z nejlepších výrobců televizního obsahu v CEE, který má zastoupení v pěti zemích Evropy,“ dodala finanční skupina.
Znepokojení nad transakcí vyjádřil například Nadační fond nezávislé žurnalistiky. „Poslední roky ukázaly, že situace, kdy největší podnikatelé a jejich skupiny skupují nejvlivnější média v zemi, zásadním způsobem podkopává důvěru v jejich nezávislost a vytváří tlak i na samotné novináře,“ uvedl v prohlášení.