Já to dodatečně trochu upřesním:
1) experimentálně ověřeno, některé opravdu postarší autobusy polohu neoznamují (použité v náhradní dopravě - máme toho rozkopaného hodně, takže na náhradních linkách jezdí i autobusy před vyřazením)
2) vozidla oznamují polohu serveru, ten z toho počítá, co je opožděno a podle toho upravuje údaje na informačních tabulích na zastávkách, s tím není problém. Ale lidi mají v mobilu aplikaci, ta musí aktualizovat polohu VŠECH vozidel (nebo aspoň v dost širokém okolí polohy uživatele) a to nemůže dělat příliš často: jednak by to mohlo značně zatížit server ale hlavně by to uživateli velmi rychle vypráskalo data, je potřeba nějaký kompromis. A tak snadno dostanete polohu vozu se zpožděním 1-2 minut a to už může být rozdíl mezi tím, že je vůz před zastávkou nebo už odjel (zvlášť u zastávky na znamení).
Takto to vypadá v Brně, v Praze to bude sotva lepší, protože těch vozů bude zřetelně víc.