U vlaků je to tak, že online poloha na webu = průjezd poslední stanicí. Pohyb vlaku na širé trati v online poloze monitorován není, respektive mapa ukazuje hrubý odhad, jak se asi vlak mezi dvěma sousedními stanicemi pohybuje.
U náhradních vozidel nejde o to, že by náhradní vůz nebyl sledován, ale že monitorovací aplikace mají problém, pokud se na trase pohybují dva vozy pod jedním kurzovým číslem. Pokud se porouchaný vůz ze systému neodhlásí, ten nový se nezobrazuje. České dráhy tuto situaci řeší tím, že při poruše jede náhradní souprava pod odlišným číslem vlaku (třeba pokud má poruchu souprava vlaku 545 a místo něj je v půlce trasy vypravena náhradní souprava, jede ta nová pod číslem 30545). Je otázkou, zda lze takhle šachovat i s čísly kurzů u MHD.
Pro zajimavost, online zobrazeni jedne plzenske stanice...
http://jr.pmdp.cz/mobile/StationMarkerForm.aspx?ObjectId=Sady+Petatricatniku
Funguje to tak uz strasne dlouho. Min 10 let. Nevim proc to v Praze nejde...
Prijde na to. Napr v Plzni polohu busu/tramvaji znaji a zastavky podle toho pisou za jak dlouho prostredek realne prijede. A lazdy si to muze precist na netu.
V Praze to taky nektere zastavky pisou, ale jenom podle radu, coz je dost na nic.
Akorat v metru je v takove primitivni forme ukazatel za jak dlouho prijede. Tak nevim...
Já to dodatečně trochu upřesním:
1) experimentálně ověřeno, některé opravdu postarší autobusy polohu neoznamují (použité v náhradní dopravě - máme toho rozkopaného hodně, takže na náhradních linkách jezdí i autobusy před vyřazením)
2) vozidla oznamují polohu serveru, ten z toho počítá, co je opožděno a podle toho upravuje údaje na informačních tabulích na zastávkách, s tím není problém. Ale lidi mají v mobilu aplikaci, ta musí aktualizovat polohu VŠECH vozidel (nebo aspoň v dost širokém okolí polohy uživatele) a to nemůže dělat příliš často: jednak by to mohlo značně zatížit server ale hlavně by to uživateli velmi rychle vypráskalo data, je potřeba nějaký kompromis. A tak snadno dostanete polohu vozu se zpožděním 1-2 minut a to už může být rozdíl mezi tím, že je vůz před zastávkou nebo už odjel (zvlášť u zastávky na znamení).
Takto to vypadá v Brně, v Praze to bude sotva lepší, protože těch vozů bude zřetelně víc.
Je zajimave, ze driv existovala aplikace do mobilu, ktera pro vyhledavani spoju brala v uvahu skutecnou polohu (tramvaje) podle dat z dispecingu. Takze kdyz Vam tramvaj neujela, protoze mela zpozdeni, tak ji to nabidlo. Bohuzel tu aplikaci zrusili. Nefungovalo to ale stoprocentne, treba devitku ve spicce v centru to spravne ukazal neumelo, ale to byla vyjimka. A na okrajich Prahy to umelo i spravne ukazovat autobusy (kdyz melo zpozdeni, ukazalo to zpozdeni).