Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Přechod k novému operátorovi za dva dny a nižší sankce. Vláda schválila návrh zákona od Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje - Vite o tom je prave ten vas zavazek....

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2019 14:52

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Vite o tom je prave ten vas zavazek. Nikdo vas nenuti se upisovat na 2 roky. Pokud tak udelate, mel byste svuj zavazek splnit, tak jako by mela druha strana splnit to, k cemu cen a ty dva roky zavazala. A je jedno zda jde o telekomunikace nebo o jakoukoli jinou sluzbu.

    Protoze je zrejme, ze pokud byste se k dvemi letum neupsal, mel byste jine podminky, takze za ten upis jsou ony jine (lepsi) pominky.

    Ja osobne nepotrebuji mit ani zadne zakonne moznosti apod. proste kdyz nekomu neco slibim, podam si ruku (podpisu smlouvu) tak to za mne plati. Ne ze v okamziku kdy se mi to prestane hodnit, tak na to hodim bobek a jdu pryc.

  • 27. 2. 2019 14:12

    jerry314

    Problém je, že mezi našima třema operátorama platí do očí bijící kartelová dohoda, ale oni nám budou pořád tvrdit, že máme možnost volby. A ještě se tváří, že jim máme děkovat za předražené "slevněné" tarify, které nás u nich zavážou na dva roky. Je v podstatě pravdou, že je jedno u kterého "operátora" jste, takže by mohlo být jedno, jestli je tam smluvní pokuta. Na druhou stranu se člověk může dostat i do takové situace, že už nepotřebuje "neomezený" tarif, protože třeba změnil zaměstnání a proč by měl čekat dva roky na možnost změny operátora? Když si je operátor tak jistej svojí nejlepší nabídkou, kterou do nás cpe v reklamě, tak na co potřebuje vázat lidi na dva roky? Jestli to nebude tím, že nejedna "výhodná" nabídka se týká pouze nově příchozích. Tak proč jim to neulehčit?

  • 27. 2. 2019 14:17

    /dev/null

    Tohle ale přece může fungovat pouze na trhu, který není omezen fyzikálně - existuje nějaká šířka pásma a je pouze omezený počet konkurentů. Jak je vidět, trh u nás nefunguje, proto přišla regulace. Myslím si, že po těch mnoha letech bylo už na čase.

  • 27. 2. 2019 16:09

    jerry314

    Můžete mi teda vysvětlit, proč se stát stará o to, aby například stejná čokoláda v Německu, měla stejné složení, jako čokoláda v Česku? Vždyť když přistoupím na (nepsanou) kupní smlouvu a koupím si ošizenou čokoládu u nás, tak je to taky jen a jen moje chyba - přistoupení na tuto smlouvu. Co je státu do toho, že jsem de*il a nezajedu si k sousedům nakoupit výhodněji? Navíc mě nikdo nenutil si tu čokoládu tady kupovat. Jak mám jako jednotlivec bojovat s nadnárodní společností, která zneužívá svého postavení a k podpisu mi předkládá jasně nevýhodnou smlouvu, kterou jinde, jiným, předkládá o poznání výhodnější? Jsem snad méněcenný, než pan Němec, Rakušan, nebo kdoví kdo? Samozřejmě na tu smlouvu nemusím přistoupit, ale neměl by někdo s větší pákou (třeba stát) říct této společnosti, že té pozice síly už bylo dost?

  • 27. 2. 2019 20:35

    Ravise

    > Ale kdo řekl, že byste neměl mít právo od smlouvy - jako od jakékoli jiné - odstoupit? A proč ne klidně v momentě, kdy se mně to přestane hodit?

    Každý má právo od smlouvy odstoupit. Ale zákazník se s operátorem dohodl, že za předčasné odstoupení něco zaplatí. I vypovězení smlouvy bude probíhat podle práva a to tady znamená, že se uplatní příslušné odstavce z právě rozvazované smlouvy.

  • 27. 2. 2019 20:31

    KarelE

    V čem je přesně tohle jiné než nákup hrnců na předváděcí akci? Metody prodejců na prodejnách jsou stejné - lži, manipulace, nesplnitelné sliby. Zneužívají toho, že si lidé myslí, že ten prodejce na prodejně je zaměstnancem operátora a to, co tvrdí, musí být pravda. Nemusí.

    Koupíte si tam mobil na splátky, všechno vám spočítají, máte ho hned i bez peněz, smlouvu na dva roky, slevu na mobil a přeplatíte ho, ale ne o moc. Tak si plácnete, on vytiskne papíry. Ty jsou divné, ale on vám v tom tužkou poškrtá některé částky, napíše nové, podepíše a dá tam razítko. Že je to jednotná šablona, ale že do systému to zadá tak, jak jste se dohodli. Tak podepíšete.

    Přijde první faktura a vše je jak jste se dohodli. Přijde druhá faktura a ejhle, je to o 3000 Kč víc. Tak tam voláte a že ne, že je to v pořádku, že první měsíc jste měl slevu 50%, ale zbytek po dobu dvou let bude cena takhle. Že prodejce nemá právo tam tu slevu dát opakovaně. A tak voláte znovu, vyhrožujete, prosíte, tak vám nakonec dají slevu 25%. Měsíčně o 1500 Kč víc, za 2 roky o 34 500 Kč víc. A to se vyplatí!

    Vypovědět to nejde, člověk by musel vrátit slevu a zaplatit komplet 24 měsíců. Je to lepší nechat doběhnout, protože člověk nebude muset vrátit slevu 8000 Kč a nebude si muset platit jiný tarif. Ověřeno osobně na pobočce, hezky to spočítali a napsali na papír, aby člověk viděl, že ho to vyjde ještě o dalších 30 tisíc hůř. Ale to jsme zpátky u těch podvodů, protože já se teď v téhle zprávě dostal k informaci, že za předčasné vypovězení smlouvy nemůžou chtít 100%, ale jen 20%. To se nám holt na pobočce operátora někdo asi spletl. Zase.

    Čím to, že se jejich lidé plést smí, ale zákazník ne? Co je svobodného na rozhodnutí, když vám druhá strana lže? Co bylo dopr*ele svobodného na rozhodnutí, že je výhodnější si nechat tu nevýhodnou smlouvu než ji vypovědět a na vracení slevy a 100% penále tratit o 30 tisíc víc? Je to 8 měsíců! Jasně, měl jsem znát zákon, to bych hned poznal, že mi tam lžou do očí a mohl jsem... co jsem vlastně mohl? To je takový pocit bezmoci tohleto!

  • 27. 2. 2019 21:09

    bez přezdívky

    Zajímavé je, že se pořád řeší jenom mobilní operátoři, ale např. dodavatelé energií vůbec. A přitom u nich lítají ne stokoruny, ale tisíce a desetitisíce měsíčně a praktiky mají naprosto stejné (závazky na 2 roky, automatická prolongace, smluvní pokuty v řádech tisíců atd.). Tam je to všem úplně jedno, resp. lobby dodavatelů je asi silnější, než u mobilních operátorů...

  • 27. 2. 2019 20:45

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Vite dle meho je to o urcitem postoji. Ja osobne, kdyz s nekym uzavru smlouvu (a opakuji ze je jedno s kym) a reknu, ze budu od nej sluzbu odebirat po dobu XY a na to si placneme, je to pro mne zavazne. A v okamziku, kdy bych to potreboval zmenit, tak bych se stydel to nejak vymahat, ano mohl bych se s nim zkusit domluvit, ale pokud by nerekl ne, tak bych rekl fajn, placli jsme si a to ma platit. A je jedno, zda by mi to zakon umoznoval.

    Ja nevim cim se zivite, ale predstavte si, ze byste poskytoval nejake sluzby. S nekym si domluvil plneni na dva roky a za to mu dal lepsi podminky. A vy byste vedel, ze diky tem podminkam na nem nevydelate hned po prvnim plnenim, ale treba az za rok a pul, ale vam to za to stoji. A on by po roce prisel a poslal vas nekam... asi by to nebylo fer (byt chapu, ze napisete, ze to patri k riziku apod.)

    Ne zakladem je dodrzet to, co slibite bez ohledu na to, co rika zakon.

    Jenze lidi jsou vycuranci, takze za cenu okamziteho profitu podepisi a slibi cokoli a jak se jim to nehodi, zacnou se ohanet pravy a kde cim a volaji po zmene. Tak to holt mame tak jak to mame.

    Ja osobne bych upravil zakon tak, ze pri ukonceni drive doplatim vse co mam. Mozna budu vyrazna mensina, ale pro mne je to otazka principu, ze takto bych se choval ke vsem dodavtelum bez vyjimky nejen vuci telekomunikacim.

    Zaroven rovnou dodam, ze tim neobhajuji chovani operatoru, to vubec ne. To ze tu mame predrazene sluzby, formu "kartelu" apod. to souhlasim. Je to za mne neomluvitelne apod. ale tim, ze sam se budu chovat podobne na tom nic nezmenim. A plivat si sam do pusy nebudu.

  • 27. 2. 2019 13:29

    jlmd

    Zajímalo by mě, v čem je problém u smluv na dobu určitou (např. úvazek na rok, na dva). Vždyť klient přeci před uzavřením smlouvy souhlasil s podmínkami a mohl se svobodně rozhodnout, jestli uzavře smlouvu na dobu určitou a bude mít nějaké zvýhodnění (a také závazky), anebo bude mít smlouvu na dobu neurčitou, s možností odejít kdy se mu zlíbí..

  • 27. 2. 2019 21:04

    bez přezdívky

    Pokud je řeč o franšízách, kde prodejce není zaměstnancem operátora a dává telefony na splátky, tak toto vůbec není předmětem novely zákona o elektronických komunikacích, protože ten prodejce není ani poskytovatelem takových služeb. A tudíž se na uzavřených podmínkách mezi prodejcem a zákazníkem v tomto směru nic nemění ani po uvedené novele.

  • 27. 2. 2019 17:26

    paffko

    Taky ano. Závazek je závazek. Ale kdo řekl, že byste neměl mít právo od smlouvy - jako od jakékoli jiné - odstoupit? A proč ne klidně v momentě, kdy se mně to přestane hodit?

    Pokud porušíte závazek s operátorem, s největší pravděpodobností budete muset doplatit "dotované" zařízení, které jste dostal se slevou. I když, dneska to už není o dotacích. Kde jsou časy, kdy k úvazku jste dostal high-end telefon za 1Kč.

    Přidjou vám dnešní předražené mobilní tarify také dotované, že byste měl při výpovědi doplácet do konce původní smlouvy??

    Nastavený mechanizmus mně přijde fér. A ještě bych novelu v půběhu času víc tunil. ;)

  • 28. 2. 2019 22:59

    paffko

    Včera 20:35 Ravise
    Ravise 10
    > Ale kdo řekl, že byste neměl mít právo od smlouvy - jako od jakékoli jiné - odstoupit? A proč ne klidně v momentě, kdy se mně to přestane hodit?

    Každý má právo od smlouvy odstoupit. Ale zákazník se s operátorem dohodl, že za předčasné odstoupení něco zaplatí. I vypovězení smlouvy bude probíhat podle práva a to tady znamená, že se uplatní příslušné odstavce z právě rozvazované smlouvy.


    Ano, zákazník se původně dohodl, a zaplatí sankci. Ale přiměřenou. Na základě regulace. Již více žádní šmejdi ani lichváři. :)

  • 27. 2. 2019 18:01

    bez přezdívky

    Co asi bude výsledkem? Mobilní operátoři zruší zvýhodněné nabídky se závazkem a ponechají pouze ty nezvýhodněné bez závazku, tj. všichni bez rozdílu zaplatí víc. A ano - každý může do dvou dnů odejít jinam neboli může pobíhat mezi třemi operátory, kteří mají stejné ceny a stejné podmínky. A to se vyplatí a je potřeba to ještě víc tunit, aby lidi platili ještě víc :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).