Hlavní navigace

Prodej dálničních e-známek v komerčních e-shopech bude bez marže pro e-shopy

26. 8. 2020

Sdílet

SFDI proces

Státní fond dopravní infrastruktury na první veřejné konzultaci k elektronickému prodeji dálničních známek, neboli časových digitálních dálničních poplatků, dnes seznámil odbornou veřejnost s tím, jak by měl online prodej přes komerční subjekty fungovat. Pro zájemce z řad e-commerce přináší řadu nových povinností a prakticky žádné výhody.

Především e-shopy, které projdou přístupovým procesem, nebudou moci k dálničnímu poplatku přidávat vlastní marži. Poplatek také nelze zákazníkům fakturovat, distributor namísto toho musí zákazníkům vystavit potvrzení o platbě a předat potvrzení o úhradě časového poplatku (PDF generuje IS EDAZ). Dále k němu nesmí být vyčísleno DPH (ani nulové) a e-známku nebude možné ani rezervovat dopředu. E-shop, který chce známky prodávat, musí také zajistit ze svých zdrojů zákaznickou podporu a nese případné kreditní riziko za zákazníka (pokud neinkasuje platbu okamžitě).

Za tímto účelem bude muset každý e-shop disponovat potřebným zajištěním pohledávek vůči SFDI. Po skončení zúčtovacího období SFDI vytvoří výzvu k platbě objemu úhrad za zúčtovací období, která zahrnuje hlavně částku v českých korunách, kterou je potřeba k určitému datu složit na účet u České národní banky, ta bude dostupná přes API. Potřebnou míru zajištění je možné snížit častějším posíláním peněz na účet SFDI (standardně bude probíhat jednou týdně). E-shopům také hrozí výpověď smlouvy a práva dalšího prodeje v případě nesplnění ročních kvót úhrad.   

Celý přístupový proces pro e-shopy, které se chtějí do prodeje digitálních dálničních známek zapojit, je znázorněn na obrázku níže.

Další tržní konzultace proběhne 14. září a měla by odpovídat na otázky, které vyplývají z dnešní prezentace.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).