Hlavní navigace

Prodeje digitálních fotoaparátů padají, v Japonsku meziročně o 40 %

Sdílet

Ondřej Novák 13. 1. 2021

Podle analytické firmy BCN Retail (BCN+R) prodeje digitálních fotoaparátů klesl v Japonsku meziročně o 40,4 % (automatický překlad dostupný zde). Vzhledem k tomu, že výrazný propad začal v dubnu, analytici odhadují, že za poklesem prodejů stojí pandemie koronaviru.

Prodej digitálních fotoaparátů a kamer klesl v Japonsku meziročně už v roce 2019, a to o 16,8 %. Loňský rok tento trend ještě umocnil, přičemž prodeje v Japonsku výrazně klesaly od dubna až do srpna. Nejpomalejší meziroční pokles nastal v říjnu, kdy Sony, Canon a Fujifilm uvedly na trhl řadu nových bezzrcadlových modelů.

„Z dat BCN+R je patrné, že dopad pandemie COVID-19 ještě více srazila už tak se zmenšující trh s digitálními fotoaparáty,“ komentuje situaci web DPREVIEW, ale dodává, že japonský trh nelze chápat jako ukazatel, ze kterého se dá odhadnout stav celého odvětví.

Na globální pokles dodávek fotoaparátů a čoček vloni upozorňovala japonská asociace výrobců fototechniky CIPA. Dle jejích údajů se od ledna do listopadu 2020 celosvětově prodalo 7 707 914 fotoaparátů. Za stejné období se v roce 2019 prodalo 14 164 969 fotoaparátů a meziroční pokles tak představuje 54,42 % (CIPA uvádí jen data za jednotlivé měsíce, agregované údaje vypočítány redakcí).

Podla dat platformy Statista prodejům v loňském roce vévodily modely značky Canon, které obsadily 45 % trhu. Sony prodalo 20 % fotoaparátů a Nikon 19 %. Fujifilm a Panasonic pokrývaly méně než 5 % trhu.

Našli jste v článku chybu?