Hlavní navigace

Provoz datacenter a výroba serverů v Seznamu loni vyšly na 200 milionů

9. 12. 2021

Sdílet

Seznam.cz Montovna Autor: Jan Sedlák

Provoz datových center a výroba serverů společnosti Seznam.cz loni vyšly na zhruba 200 milionů korun. Podnik Seznam.cz datová centra, který se o tyto aktivity stará, v roce 2020 vykázal tržby 195,4 milionu korun, meziročně je to o více než 55 procent více.

Zisk po zdanění činil 14,3 milionu. Celkové náklady činily 185,9 milionu a největší podíl na nich představovaly náklady na spotřebu materiálu a energie, konkrétně šlo o sumu 147,9 milionu korun.

“Na straně tržeb očekáváme i pro rok 2021 růst zejména díky vyšším tržbám z prodeje serverů Montovna, na druhou stranu lze však předpokládat, že porostou i náklady spojené se zajištěním komponent na výrobu těchto serverů. V souvislosti s plánovaným navýšením kapacit vlastního datového centra lze očekávat i nárůst měsíční ceny za hosting,” informuje Seznam ve výroční zprávě.

Jak jsme na Lupě psali, Montovna jsou servery, které si česká internetová jednička sama navrhuje a vyrábí. Loni Seznam uvedl do provozu dva tisíce těchto serverů, letos chce toto číslo zdvojnásobit.

Na Lupě jsme rovněž informovali, že Seznam bude stavět nové datacentrum. K současné Kokuře v Praze přibude Nagoja umístěná v Benátkách nad Jizerou. Seznam také hostuje u O2 ve Stodůlkách a řeší stěhování z rušeného Nagana.

Montovna a výroba serverů v Seznamu:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 12. 2021 12:35

    Uncaught ReferenceError:

    V tom případě na mzdy a ostatní náklady zbývá 38 mio Kč, to je tak akorát na 20 zaměstnanců s průměrnou mzdou a stejný počet s dvojnásobnou než průměrnou mzdou.

    To nejsou špatná čísla, s 40 - 60 zaměstnanci dělat 2000 serverů ročně a provozovat 2 datacentra je pěkné a ukazuje to, že tady mají ještě pozitivní rezervu proti trhu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).