Hlavní navigace

Radiožurnál porazil soukromé Rádio Impuls a stal se lídrem rozhlasového trhu

Sdílet

Filip Rožánek 14. 1. 2021

Český rozhlas Radiožurnál se v denních datech stal s náskokem nejposlouchanějším rádiem, významně posílila i pozice Českého rozhlasu na rádiovém trhu. Ukazují to aktuální výsledky hlavního výzkumu poslechovosti rádií v České republice Radioprojekt za 3. a 4. čtvrtletí 2020, které byly zveřejněny po roční přestávce způsobené okolnostmi koronavirové epidemie. 

Radiožurnál poslouchalo denně 937 tisíc posluchačů, což je téměř o 100 tisíc více než dlouholetého lídra rádiového trhu Rádio Impuls (841 tisíc). Na třetím místě je Evropa 2 (766 tisíc), dále se mezi celoplošnými stanicemi de facto díky rozšíření pokrytí vůbec poprvé objevuje Rádio Blaník (640 tisíc). Frekvenci 1 si denně zapíná 584 tisíc lidí. Následuje ČRo Dvojka (344 tisíc, nárůst o 18 tisíc posluchačů). 

Denní poslechovost celoplošných stanic 3Q a 4Q/2020
ČRo Radiožurnál 937 000
Rádio Impuls 841 000
Evropa 2 766 000
Rádio Blaník 640 000
Frekvence 1 584 000
ČRo Dvojka 344 000
ČRo Plus 98 000
ČRo Vltava 52 000
ČRo Rádio Junior 7 000
ČRo Radio Wave 6 000
Rádio Z 6 000
ČRo Jazz 4 000
ČRo D-Dur 4 000

Počet posluchačů stanic Českého rozhlasu v průměrném dni je 1 605 000. Rekordně narostl i podíl Českého rozhlasu na trhu na 24,1 %, což je o 1,4 procentního bodu více než v minulém období.

Z regionálních stanic Českého rozhlasu je nejposlouchanější brněnské vysílání s 96 tisíci denních posluchačů.

„Je skvělé, že stanice Českého rozhlasu v tomto obtížném období obstály a udržely si přízeň publika. Zvýšený zájem o informace významně posílil pozice ČRo na trhu. Jasně se tím ukazuje, jak jsou média veřejné služby pro veřejnost důležitá a jak nezastupitelnou roli ve společnosti hrají. Nejviditelnějším výsledkem je návrat Radiožurnálu na pozici nejposlouchanějšího rádia po 15 letech. Za aktuální skvělé výsledky patří dík našim posluchačům i všem rozhlasákům, kteří i ve složitých podmínkách koronavirové krize dál zajišťují vysílání i jeho podporu,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Mezi lidmi, kteří souvisle poslouchali rádio aspoň jednou týdně, je na první příčce Rádio Impuls (1,66 milionu posluchačů), těsně následované Radiožurnálem (1,62 milionu posluchačů). 

Kompletní prezentace s výsledky poslechovosti za druhé pololetí 2020:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 1. 2021 2:07

    Fanny

    Můj osobí názor, se kterým asi nebude souhlasit každý, je ten, že hudební dramaturgové kazí dobré jméno tak úžasné technologii jako je rádio. Předpokladem pro to, aby rádio bez dramaturgů fungovalo, je dobrý výběr moderátorů, kteří se v dané hudbě vyznají a mají chuť neustále poznávat něco nového. Občas na některých (hlavně žánrových) rádiích zaslechnu moderátora, který nadšeně mluví o nějaké písni, ale po vstupu zazní nějaká úplně jiná. Myslím si, že by bylo fajn, kdyby si moderátor mohl pustit píseň, o které mluvil a představit ji tak i posluchačům. V jednom rádiu volal posluchač do soutěže a zmínil se, že by chtěl zahrát nějakou píseň. Moderátor to odmítl se slovy, že má pevně daný playlist od dramaturga a na přání může hrát jen ve vyhrazené době. A hned na to se rozezněl playlist, ve kterém se písně vůbec nehodily k sobě..

    15. 1. 2021, 02:09 editováno autorem komentáře

  • 14. 1. 2021 23:21

    TIRO

    Některá žánrově vyhraněná rádia jsou s výběrem ještě horší. Například takové Countryradio dříve plné nápadů dnes omílá jen dopravní zpravodajství a několik oblíbených dramaturgových zpěváků. Za den uslyšíte pravidelně například 5x Dobeše a některé zpěváky za celý měsíc ani jednou. Že by v to byly i tantiémy pro zpěváky? Asi ano.

  • 14. 1. 2021 20:59

    Fanny

    Upřímně se divím, že někdo stanice typu Impuls, Blaník, F1 a občas i Radiožurnál poslouchá. Proti výběru muziky nic nemám, chápu, že jde o mainstream a lidé o to mají zájem, i když osobně poslouchám úplně jinou muziku. Problém vidím ve velmi časté rotaci písniček, která se nedá poslouchat delší dobu.. Byl jsem víceméně nucen poslouchat tato rádia v několika předchozích zaměstnáních a vypozoroval jsem, že v té době byl playlist Impulsu a Blaníku mimo moderované vysílání (v nočních hodinách) každý den zcela totožný bez jakékoli úpravy a některé písně se opakovaly už po 2 hodinách.

    14. 1. 2021, 21:01 editováno autorem komentáře

  • 16. 1. 2021 17:55

    JanM

    Mam zkušenost s francouzským rádiem Mradio a tam je situace ještě o něco horší. Je to síť asi 30 hudebních stanic ty melou písně mezi sebou, takže některou slyšíte i 3x za hodinu, někdy tu samou na 3 stanicích najednou a kromě hlavní stanice není nikdy moderátor ani reklamy. Stanice jsou sice jsou "tematicky oddělené" ale na všech je víceméně to samé a za cca 2 roky jsem nepřišel na to podle čeho vybírají co kde bude. Aspon že tam hrajou místní zpěváky, samozřejmě pouze mainstream. Potom je tam ještě druhá síť Cherie která funguje naprosto totožně. To mi připomíná jeden problém našich rádií a to že prakticky vůbec nehrajou místní zpěváky, pořád samé anglické písně, případně něco od Zaz a Alizée nebo od něco málo od našich aby se neřeklo že neuznávají jiné jazyky, přitom právě rádio ovlivňuje popularitu a známost zpěváků, žádné Youtube nebo sociální sítě, ale i v 21. století stále rádio a televize. Ale nevím který přístup je správný, mělo by české rádio hrát převážně zpěváky z ČR, nebo by mělo být vyvážené a hrát zpěváky ze všech zemí, tedy i z těch ze kterých tu nic není (Itálie, Německo, Španělsko, Polsko...?) V každém případě naše rádia nesplnují ani jedno.

  • 16. 1. 2021 18:08

    JanM

    Toto způsobuje ještě jeden další problém a to že díky neustálému omílání starých písní nezbývá prostor pro nové začínající zpěváky, z našich už skoro nehrajou ani ty staré. Všichni nadávají že vítěžové soutěží jako Superstar, Star Academy nebo The Voice stejně po pár měsících zmizí, ale skutečný problém je v tom že nové začínající zpěváky rádia nehrajou. Přitom v některých zemích spolupráce funguje lépe a třeba FR verze The Voice už několik kvalitních zpěváků vytvořila. Nebo je skutečný problém někde jinde?

  • 16. 1. 2021 6:51

    bez přezdívky

    Ano souhlasím, jen z vlastní zkušenosti vím, že se šetří už i na tom hudebním dramaturgovi a hudbu skládá počítač na základě algoritmu a archivu.

    16. 1. 2021, 06:52 editováno autorem komentáře