Hlavní navigace

Investice do TV reklamy navzdory krizi vzrostly, rádia naopak přicházejí o peníze

Sdílet

Filip Rožánek 21. 10. 2020

Agentura Nielsen Admosphere zveřejnila meziroční srovnání reklamních investic za první tři čtvrtletí. Z tabulky vyplývá, že navzdory koronavirové krizi se útraty za reklamu v televizním vysílání zvýšily o 6 procent. Firmy se naopak odklánějí od reklamy v rádiích, na rozhlasovém trhu se meziročně objem reklamních peněz snížil o 7 procent.

Důležité je, že jde o výpočty na základě ceníkových cen. Reálně dostávají reklamní zadavatelé významné slevy například za dlouhodobé nebo opakované kampaně, skutečné sazby tak bývají podstatně nižší. Například ostravské rádio Helax se kvůli nedostatečným výdělkům z reklamy v důsledku koronavirové krize přesouvá pouze na internet a jeho vysílání nahradí v listopadu Rádio Blaník.

Ceníková hodnota reklamního prostoru
  Leden – září 2019 Leden – září 2020
Televizní vysílání 38 933 277 000 Kč 41 217 085 000 Kč
Rozhlasové vysílání 5 640 346 000 Kč 5 224 431 000 Kč
Našli jste v článku chybu?