Nevíte o tom nic, ale víte, že operátoři udělali chybu. To, že jste dostal SMS vypovídá o čem? Že se posílalo méně než 20 SMS za sekundu, nebo více? Já vám to prozradím – nevypovídá to vůbec o ničem. Když nevíte, kolik bylo požadavků na zaslání PINu přes SMS, nevypovídá vaše jediná zkušenost vůbec o ničem. Ten prvotní nápor měl předvídat provozovatel. Vy, kdyby si u vás někdo objednal 20 SMS za sekundu, tak si řeknete „aha, oni tomu určitě nerozumí, radši jim dodám 500 SMS za sekundu“?
Pokud byste chtěl argumentovat tím, že operátoři mohli odhadnout, že 20 SMS za sekundu nebude stačit – víte, oni možná předpokládali, že ta registrace bude vypadat nějak rozumně. Třeba tak, že se SMS bude rozesílat jen lidem starším 80 let, každému jen jednou, a třeba až po výběru termínu – aby se ta zátěž rozložila. Jenže ten systém byl navržen tak, že těch SMS potřeboval úplně zbytečně rozeslat o řád víc, navíc všechny hned najednou, prakticky při spuštění systému.
Že to není parta dětí na pískoviště ale profíci? No, ještě u tvůrců toho systému to možná platí. Ale bohužel to celé neřídí profíci, ale jeden neschopný mikromanažer – Andrej Babiš. To se pak to pod ním mohou postavit na hlavu, ale dopadne to jako vždycky.
Taky jsem se “zúčastnil” té státní loterie o očkování a mám zkušenosti jako ostatní a můžu jen kroutit hlavou. Času na vývoj a přípravu bylo dost, rozsah úkolu měl jasné limity, zatížení bylo předvídatelné, velikost aplikace směšná,...
Co mě tedy asi hlavně zarazilo, bylo zcela amatérsky nezvládnuté odesílání potvrzovacích SMS. Ubohá vizitka jak autorů a o operátorech ani nemluvě. Jejich štkaní “my nevěděli, nikdo nám nic neřekl”, to mě tedy nasra1i !
Nevím o tom nic, smlouvu jsem nepodepisoval. Ale vážně o těch dvaceti SMS pochybuju. Já jsem třeba dostal smsku po dvaceti minutách. Každopádně ten prvotní nápor měli a mohli všichni zúčastnění předvídat není to parta dětí na pískovišti a snad profilci!? A weby rezervačního systému ten nápor zvládly, co se nestačilo byly SMS a Reservatic.