Hlavní navigace

Řidičům bude s nehodami radit český robot. Vocalls na to získal 10 milionů

Sdílet

Jan Sedlák 25. 5. 2020

Asistenční služba Europ Assistance začne při odbavování telefonních hovorů týkajících se havárií nebo poruch využívat hlasového robota (voicebot) od mladé pražské firmy Vocalls. Bot je postavený na neuronové síti, která se učí na přepisech uskutečněných hovorů a autoři slibují, že by tak měl umět reagovat na lidskou řeč.

Vocalls pro skládání vět a syntézu používá několik různých knihoven a má zvládat více jazyků. Odbavovat má zejména rutinní dotazy. Ukázkovou konverzaci lze provést zadáním telefonních čísla na oficiálním webu s tím, že voicebot na toto číslo sám zavolá.

Vocalls, za kterým stojí Artem Markevich a Martin Čermák, nově na další rozvoj dostal investici přes deset milionů korun od investiční firmy Reticulum. Ta podle zápisu v obchodním rejstříku získala 15procentní podíl, tedy po 7,5 procenta od obou zakladatelů, kteří doposud vlastnili po 50 procentech.

Našli jste v článku chybu?