Mno u takovych dodavek to muze davat smysl:
- spousta stop/startu behem cesty = plus pro elektro
- maji smenu a pak celou noc stoji = staci pomale nabijeni
- nevim kolik najednou za smenu, ale po meste by to mohlo byt max 250km i pro hodne vytizenou dodavku = staci prumerny dojezd
Zbyva posledni otazka, jestli to zvladnou bez vetsich dotaci, nebo pocitaji s tim ze to zaplati nekdo jiny.
Tenhle experiment uz udelala nemecka posta. Pro jejich potreby to bylo natolik vyhodne, ze jim stalo za to udelat vlastni tovarnu a vyrobit si vlastni elektricka auta na rozvazku, protoze v te dobe zadna takova auta nikdo nevyrabel. Nasytili vlastni potreby a pak tu tovarnu chteli odprodat, ale zadny velky automobilovy vyrobce ji nechtel, tak ji zrusili. Ted uz je nabidka takovych vozitek vetsi nez byvala.
P.S. - spousta novinaru cca 0,5 roku zpatky psala, ze to byl velky krach, kdyz tu tovarnu zrusili. Ale to byl nesmysl, protoze uz kdyz tu tovarnu nemecka posta chystala, tak prohlasovali ze jen potrebuji vyrobit auta pro sebe a pak se te tovarny zbavi, protoze to je posta a ne vyrobce aut. Ale novinari jsou smejdi a casto nevidi dal nez za svou klavesnici.
Zrovna u Rohlíku to tak jednoznačné není. Většina rozvážek asi pořád je v rámci velkých měst, ale vzhledem k tomu, že skladů je jen pár, nemalé procento objednávek se rozváží i na dost velké vzdálenosti (jednou jsme omylem dostali tašku určenou někomu jinému a podle samolepky šlo o adresu v Harrachově, rozvoz byl z Prahy) a tam už to s výhodností elektromobilů bude slabší. Pro rozvoz po městě a na kratší vzdálenosti to určitě smysl má, ale u těch delších tras to IMHO zatím moc výhodné nebude.