Hlavní navigace

Rohlík změnil odměňování kurýrů, sklízí za to kritiku na sociálních sítích

Sdílet

David Slížek 10. 1. 2022

Online supermarket Rohlík.cz od víkendu řeší stížnosti na změnu systému odměňování kurýrů, kteří doručují nákupy lidem. Firma v pátek kurýrům oznámila změny v tom, jak se počítá jejich odměna. Pod příspěvky na facebookovém profilu Rohlíku se pak objevila řada komentářů, které rozhodnutí kritizovaly.

Kurýři si podle kritiků v novém systému vydělají za stejnou práci méně peněz. Firma namítá, že se jen rozhodla „určitou část odměny pro kurýry navázat na kvalitu doručení potravin, chování za volantem a spokojenost zákazníků,“ protože dosavadní ceník „vesměs nerozlišuje špičkovou a průměrnou kvalitu našich kurýrů/kurýrek a jejich služeb.“

Aby kurýr dosáhl na nejvyšší odměnu, musí například podle deníku E15 podle nových pravidel dosáhnout zákaznického hodnocení nejméně 4,78 z 5. 

Na kritiku na Facebooku reagoval i ředitel Rohlíku Olin Novák. „V srpnu jsme přistoupili k razantnímu navýšení provizního systému. Kurýr v Rohlíku průměrně dostane za měsíc odměnu přes 50 tisíc, ti nejlepší dokonce přes 70 tisíc korun,“ řekl s tím, že pokud kurýr splní nové standardy kvality, vydělá si stejně jako dosud.

Podle kurýrů citovaných serverem Seznam Zprávy ale v novém systému klesnou odměny i těm kurýrům, kteří nové nároky splní. Kurýři pro Rohlík pracují na živnostenský list a odměny si každý měsíc fakturují.

Rohlík zatím na kritiku ze strany kurýrů reagoval jednou změnou: „Jejich největší obava zatím byla, jak budeme přistupovat k tomu, když nějaký zákazník hodnocení nedá. Proto jsme přistoupili ke změně – pokud zákazník nedá hodnocení, budeme ho započítávat jako nejlepší možné,“ napsala firma na Facebooku.

Našli jste v článku chybu?