Hlavní navigace

Rohlík změnil odměňování kurýrů, sklízí za to kritiku na sociálních sítích

10. 1. 2022

Sdílet

Rohlik.cz - elektromobil Autor: Rohlik.cz

Online supermarket Rohlík.cz od víkendu řeší stížnosti na změnu systému odměňování kurýrů, kteří doručují nákupy lidem. Firma v pátek kurýrům oznámila změny v tom, jak se počítá jejich odměna. Pod příspěvky na facebookovém profilu Rohlíku se pak objevila řada komentářů, které rozhodnutí kritizovaly.

Kurýři si podle kritiků v novém systému vydělají za stejnou práci méně peněz. Firma namítá, že se jen rozhodla „určitou část odměny pro kurýry navázat na kvalitu doručení potravin, chování za volantem a spokojenost zákazníků,“ protože dosavadní ceník „vesměs nerozlišuje špičkovou a průměrnou kvalitu našich kurýrů/kurýrek a jejich služeb.“

Aby kurýr dosáhl na nejvyšší odměnu, musí například podle deníku E15 podle nových pravidel dosáhnout zákaznického hodnocení nejméně 4,78 z 5. 

Na kritiku na Facebooku reagoval i ředitel Rohlíku Olin Novák. „V srpnu jsme přistoupili k razantnímu navýšení provizního systému. Kurýr v Rohlíku průměrně dostane za měsíc odměnu přes 50 tisíc, ti nejlepší dokonce přes 70 tisíc korun,“ řekl s tím, že pokud kurýr splní nové standardy kvality, vydělá si stejně jako dosud.

Podle kurýrů citovaných serverem Seznam Zprávy ale v novém systému klesnou odměny i těm kurýrům, kteří nové nároky splní. Kurýři pro Rohlík pracují na živnostenský list a odměny si každý měsíc fakturují.

Rohlík zatím na kritiku ze strany kurýrů reagoval jednou změnou: „Jejich největší obava zatím byla, jak budeme přistupovat k tomu, když nějaký zákazník hodnocení nedá. Proto jsme přistoupili ke změně – pokud zákazník nedá hodnocení, budeme ho započítávat jako nejlepší možné,“ napsala firma na Facebooku.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).