Online supermarket Rohlík.cz od víkendu řeší stížnosti na změnu systému odměňování kurýrů, kteří doručují nákupy lidem. Firma v pátek kurýrům oznámila změny v tom, jak se počítá jejich odměna. Pod příspěvky na facebookovém profilu Rohlíku se pak objevila řada komentářů, které rozhodnutí kritizovaly.
Kurýři si podle kritiků v novém systému vydělají za stejnou práci méně peněz. Firma namítá, že se jen rozhodla „určitou část odměny pro kurýry navázat na kvalitu doručení potravin, chování za volantem a spokojenost zákazníků,“ protože dosavadní ceník „vesměs nerozlišuje špičkovou a průměrnou kvalitu našich kurýrů/kurýrek a jejich služeb.“
Aby kurýr dosáhl na nejvyšší odměnu, musí například podle deníku E15 podle nových pravidel dosáhnout zákaznického hodnocení nejméně 4,78 z 5.
Na kritiku na Facebooku reagoval i ředitel Rohlíku Olin Novák. „V srpnu jsme přistoupili k razantnímu navýšení provizního systému. Kurýr v Rohlíku průměrně dostane za měsíc odměnu přes 50 tisíc, ti nejlepší dokonce přes 70 tisíc korun,“ řekl s tím, že pokud kurýr splní nové standardy kvality, vydělá si stejně jako dosud.
Podle kurýrů citovaných serverem Seznam Zprávy ale v novém systému klesnou odměny i těm kurýrům, kteří nové nároky splní. Kurýři pro Rohlík pracují na živnostenský list a odměny si každý měsíc fakturují.
Rohlík zatím na kritiku ze strany kurýrů reagoval jednou změnou: „Jejich největší obava zatím byla, jak budeme přistupovat k tomu, když nějaký zákazník hodnocení nedá. Proto jsme přistoupili ke změně – pokud zákazník nedá hodnocení, budeme ho započítávat jako nejlepší možné,“ napsala firma na Facebooku.