Hlavní navigace

S MojeID můžeme pomoci zjednodušit online komunikaci se státem, říká CZ.NIC

Sdílet

David Slížek 27. 10. 2020

Online komunikace se státem je dnes důležitější než kdy předtím. Můžeme státu pomoci se zjednodušením digitálních služeb a s jejich propagací, říká sdružení CZ.NIC, které provozuje mimo jiné systém MojeID

„Konkrétně mohou specialisté z CZ.NIC pomoci s implementací prostředků elektronické identity do různých agendových systémů státních orgánů a samosprávy,“ říká Jaromír Novák, který má ve sdružení na starosti komunikaci se státní správou. 

„Současně máme poznatky, které mohou pomoci zjednodušit proces validace na České poště nebo zpřístupnit procesy při využití datové schránky. Mimo to se také nabízí možnost distribuce tokenů státem, a to nízkopříjmovým nebo jinak ohroženým osobám,“ dodává.

CZ.NIC podle něj nabízí spolupráci zejména ve formě služby MojeID, která od září umožňuje i přihlašování ke službám e-Governmentu. Sdružení se snaží MojeID propagovat – například kampaní, ve které zájemcům poskytuje zdarma hardwarový token k potvrzování přihlášení. Jak to funguje popisoval Jiří Peterka v článku Ke službám eGovernmentu se už přihlásíte i pomocí svého účtu u služby MojeID.

Stát se zatím snaží více propagovat tzv. bankovní identitu (BankID), která má k přístupu k digitálním službám státu využívat přihlašování do internetového bankovnictví zapojených bank. První banka v říjnu získala potřebnou certifikaci, se spuštěním BankID se ale počítá až v příštím roce.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.