Hlavní navigace

S Taxify mohou v Praze zase jezdit řidiči bez licence. Firma uspěla u druhého soudu

5. 9. 2017

Sdílet

Zatímco Uber válčí se soudy v Brně, Taxify se potýkalo s předběžným opatřením především v Praze. Městský soud v Praze zamítl návrh na nařízení předběžného opatření namířeného proti aplikaci Taxify. Prvoinstanční soud rozhodoval poté, co se k němu případ vrátil minulý týden od Vrchního soudu. 

„Soud dospěl k závěru, že provozuje-li žalovaný přepravu osob prostřednictvím své aplikace i neprofesionálními řidiči nejpozději od podzimu roku 2016 a řízení o návrhu na nařízení předběžného opatření bylo zahájeno až dne 23. května 2017, není dána naléhavost potřeby dočasné úpravy vztahů mezi účastníky,“ tvrdí tisková zpráva. 

Estonská firma se odvolávala také na to, že Uber v Praze funguje, i když poskytuje v podstatě stejnou službu. 

Předběžné opatření zakázalo Taxify působení v metropoli na konci května a stál za ním návrh Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb. Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu pro vydání opatření zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednocení pravidel pro všechny.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 6. 2018 1:48

    Někdo (neregistrovaný)

    Dokud nepřišel uber, do taxi jsem nesedl, (nebudu počítat jízdy v nejmenovaném málem městě s taxikářem co je můj soused), někde na ulici taxi bez názvu, jen s krabičkou taxi, to je první co člověk vidí v centru, nedivím se že radši někdo 2x klikne na telefonu a objedná si uber, dělám to taky. Pokud uber prostě nemá v okolí řidiče, volám jetax kde mi na telefonu řeknou za kolik to bude +- a taky to vždy sedí. Nějaké áčka a podobné firmy, vše blbá zkušenost, každý z Vas je andílek ale jakmile máte cizince, neumíte anglicky a účtujete dvojnásobek ceny protože cizinec a euro. Moje vyjádření se netýká firmy tick tack a smluvních přeprav kterých je X a vydělávají více než některé ubohé "taxi" v praze.

  • 11. 2. 2018 19:59

    I´m King (neregistrovaný)

    Dobrý večer všem. Tak vám píši i z vlastní zkušenosti, co jsem prožil. Objednal jsem si normální taxi službu Profi taxi. Řidič dorazil, sednul jsem si do auta a řekl jsem mu že potřebují odvézt tam kam jsem potřeboval. Když už jel tak jel úplně jinou trasou a já zatímco jsem sledoval na navigaci a zjistil jsem že obchází skoro celou prahu a cesta by měla být tak 20 minut ale ve skutku cesta byla 40 minut. A když jsme byli už v cíli tak požadoval částku ve výši 1200 kč. Tak jsem se ptal jestli jel tu správnou trasou? Odpověď zní jel jsem tam kam jste potřeboval. Tak jsem mu ukázal svůj telefon a říká že jsem měl asi vypnutý data. Takže vy kteří tvrdíte, že ti pravý taxikáři jsou lepší že mají licence?? Tak ať ti licence vyhodí do koše a nebo je rovnou spálí. Protože licence je to k ničemu. A víte, že i ti taxikáři také používají z některých aplikaci? To si pište, že ano. Sám taxikář mi to řekl, že on i jeho známí kolegové mají také bud Taxify nebo Uber, ale to ostatní mají nejvíc Uber. Takže magistrát ať si hlídá první profi taxi nebo aaa taxi a další taxikům. Ale Taxify a Uber nechte na pokoji. Na Taxify a Uber pracují hlavně ti kteří nemůžou hledat práce jinde nebo nepřijímají, že si vybrali jiného kandidáta. Tak nechte je pracovat pro sebe i pro svojí rodinu. Je to pro takové lidi jediná šance jak si vydělávat slušné peníze. A úřady si můžou zklidnit, že si stěžuji kvůli nezaměstnanosti. Kdo to pochopí ať mi ohodnotí. Děkuji a přejí hezký večer.

  • 9. 1. 2018 8:00

    Coddy (neregistrovaný)

    To neznamená , že když někdo jezdí MHD tak je socka....pokud takový názor máš ...licenci by ti měli sebrat ...jsi nula...idiot ...a debil...to je diagnóza...právě proto existuje Taxify a Uber... úcta k zákazníkovi...aby tě vybojovali ....

  • 18. 9. 2017 15:36

    Radim (neregistrovaný)

    Mám dojem, že si tu spousta lidí (nejenom vy) neuvědomuje, že vození lidí za peníze není jenom o taxislužbách. Uber ani Taxify nejsou taxislužby (Taxify možná může mít problém v tom, že název může být zaměnitelný s označením "TAXI", což naše legislativa nedovoluje - ale je to na jinou debatu). To, co dělají, je smluvní přeprava osob. Oproti taxislužbám mají některé omezení, a některá nemají. Zásadní rozdíl je v tom, že smluvní přeprava osob musí být předem dohodnutá - odkud, kam a za kolik. Na tuhle činnost si můžete objednat více méně "kohokoli".

    A pak tu máme taxislužby: jsou na ně kladeny nějaké kvalitativní nároky a jsou regulovány, ale zato se jim dostává některých výsad - mají vyhrazené pruhy, na lukrativních místech pro nástup pasažérů vyhrazená stání a co je asi z pohledu zákazníka největší rozdíl: mohou nabírat lidi rovnou "z ulice" a cena se pak určuje na základě taxametru.

    Nedá se tedy zkratkovitě říct, že Uber a Taxify jsou nelegální taxislužby. Jsou to z pohledu naší legislativy dost odlišné služby. Podobně jako bychom míchali lékaře a léčitele, advokáty a právníky nebo psychiatry a psychology.

  • 9. 9. 2017 5:32

    Taxi (neregistrovaný)

    Pravnik musi mit vzdelani a ridic ne ?
    Ale podminky k podnikani a provozovani jako legalni ridic taxi ten ridic ma jasne nastavene zakonem. Takze podporujete porusovani zakonu? Pro svoji kapsu, levnou jizdu z chmelky klidne s ilegalama? Co jezdeji v protismerkach dle navigace, coz je videt zejmena v noci v centru, kteri nesplnuji zakladni zakonem stanovene podminky? Bude zajimave az budou zakaznici predvolavani k podavani vysvetleni ke sve spoluucasti na legalizaci vynosu z trestne cinnosti. Uber nebo TaxiFy, padni komu padni.
    Taky zde nekdo psal neco o bejzbolkach..­.zatim, podotykam zatim, je to vklidu, ale vzorem budiz Spanelsti a Italsti kolegove, jak na to. A mesto se tyden nehne. Pak se treba pohnou úřady. Vsem, at uz za volantem nebo vedle, preji klidne kilometry, at uz pod tim ci onim praporem.

  • 9. 9. 2017 5:15

    Taxi (neregistrovaný)

    Pane, ano, ale tato sluzba je poskytovana Ilegalne a obchazi zakony. A dale, vidite pouze hodnoceni zakazniku, jinak dale jedete s neregistrovanym na cerno provozujicim prepravu clovekem, i kdyz dle vas slusnym. Urady o nich nevedi nic, prvni je bezuhonnost a spolehlivost. Tyka se trestni minulosti a dopravnich prestupku. Vyuzivani nelegalni prepravy bude stejne tak trestne, jako jeji provozovani. Proc si ti lide nedaji vse do souladu se zakony? Protoze pripluli do Prahy na klade, a delaj to na vedlejsku na cerno. Jiz se na ne zamerili financove, musi platit dph jeste navic zde, v Cr. Dale je Uber v Usa vysetrovan kvuli uplatkum v dalsich zemich. A Madarsko je vyhnalo uplne. Zjistete si vice, co podporujete. Okradani - az bude tedy stejna regulace ceny piva, masla, panáků v barech, jako ceny za km, bude podle Vas, vice rovne prostredi. Taxi je oproti Mhd nadstandart, a neni pro kazdou socku.

  • 8. 9. 2017 10:08

    fd (neregistrovaný)

    Neumite sdelit GPS souradnice? Pomijim pak faktum, ze tu je rec o sluzbach, ktere z principu funguji tak, zakaznik pozadovena misto v mape oznaci, a dopravce jej na teze mape vidi. Tudiz je opravdu uplne jedno, jestli jeden nebo druhy vi, jak se to kde jmenuje.

    Ostatne, i s mistnimi je nekdy potiz se domluvit na nejakem miste, protoze jej kazdy oznaci jinak.

  • 7. 9. 2017 23:21

    x (neregistrovaný)

    Reci o tom jak taxikari nepotrebuji znat mistopis fakt zeru. Jeste pred rokem a neco jsem zabil neuveritelny mnozstvi casu navigovanim takovyho chytraka po telefonu, protoze netusil kde je v Praze Klamovka, kterou mu buhvi proc navigace nebrala a clovek kteryho vezl cesky neumel a v Praze byl po druhy v zivote.

  • 7. 9. 2017 8:13

    Martin P.

    Hate na neziskovky, taxi, operátory.... ...nemyslím že stát na straně tech ukřivděných obhajuje psát jakoukoliv blbost ...a stejně mlátíte černochy..

  • 6. 9. 2017 16:58

    MB. (neregistrovaný)

    Ale hloupost, linecování taxi je běžné všude a nemá to žádnou spojitost s okrádáním zákazníků.
    Nebo snad v Londýně taxi kradou a jezdí plechovkama a proto je kromě licence i předepsaný vůz daných parametrů?

  • 6. 9. 2017 7:49

    mark4515165 (neregistrovaný)

    Myslíte ? A pohled spotřebitele je vám šumák že ? Nasraný zloděj taxikář, který chodí konkurentům mlátit baseballkou do zrcátek je přesně to co každý spotřebitel pod tou žlutou svítící cedulkou na střeše vidí, přidejte více k nasranosti a nepojede s vámi už ani ten naivní Helmut.

  • 6. 9. 2017 7:47

    Mark56156 (neregistrovaný)

    Kdyby bylo možné v této diskusi některý příspěvek vytesat, tento by si to zasloužil. Velmi dobře řečeno.

  • 6. 9. 2017 7:44

    Mark165165 (neregistrovaný)

    Omyl pane, víme velmi přesně kdo nás veze. Narozdíl od tradičních dinosauřích taxislužeb tady se u každého vede historie, lidé taxikáře hodnotí a pokud jeho hodnocení klesne pod 4/5 hvězdiček často je to signál nejen pro cestujícího s dotyčným nejezdit ale i signál pro Taxifi/UBER jej na špatné hodnocení upozornit a pokud se to nezlepší rozvázat s ním spolupráci, řekněte mi kterápak taxi služba TOHLE UMÍ :-)

    S uber a taxifi mám tak o 10000% vyšší pravděpodobnost že pojedu se slušným řidičem než u běžného taxi a nesrovnatelně nižší pravděpodobnost že se mě poksí jakýmkoliv hloupým trikem okrást ...

  • 5. 9. 2017 23:32

    Uber Driver (neregistrovaný)

    Vite pane Taxikari, proc mate nad sebou takovy statni dohled? Protoze se historicky prokazalo, ze taxikari podvadi, okradaji klienty a jezdi z vaclavaku na mustek za 1500 CZK. Mozna ne vy, ale podekujte za to vasim kolegum. Kde se okrada, tam vznikaji regulace, aby stat takovemu chovani zabranil a chranil klienty. Uber z principu je fer sluzba, ktera nelze jen tak vypnutim taxametru obejit. Prirovnani s pravniky je uplne tupe a na urovni taxikare, pravnik musi mit vzdelani, kdezto tocit volanem umi kazdej Lojza. Mistopis? To je pozustatek z doby pred internetove. Kdyz date do auta Lojzu z Brna s navigaci Waze, tak zajede napoprve v Praze ve spicce lepsi a rychlejsi trasu, nez jakykoliv taxikar s padesatiletou praxi a znalosti vsech ulic. To, ze je stat zkostnately a neni schopen pruzne reagovat na vyvoj trhu neni problem Ubru, ale statu. Bezte si stezovat na magistrat, ne na firmu, ktera prinasi pokrok a vyvoj.

  • 5. 9. 2017 22:15

    AntiUber (neregistrovaný)

    Zajimave by bylo, zda by toto rozhodnuti bylo vydano take v pripade, kdybych si vedle nejake legalni pravni kancelare otevrel svoji, najal brigadniky s vlastnimi noťasy, a sekal smlouvy a navrhy bez potrebnych vzdelani a praxe, alternativne, levneji, pripadne bez licence otevrel naproti zdravotnimu stredisku ambulanci, taky levnejsi, protoze nebudu muset nic zakonneho splnovat. Nebo pojizdnou putyku taky bez koncese. To by se ledy pohnuly. Vtomto pripade vsichni jednotlivi nelegalni prepravci porusuji zakony, a jelikoz nikdo nic mit nemusi, tak se o nich nevi a neni co kontrolovat. Taxikar musi mit praxi 2 roky, technickou kazdy rok, registrovane auto, prukaz, kazde 2 r kontrolu taxametru, a zdravotni prohlidku, bezuhonnost, tzn netrestan za vyjmenovane ciny a proveren. Alternativec prijde z basy, a druhy den muze jezdit, bez niceho. Lidi, i kdyz levne, nevite nikdy co za ridice, a v cem Vas vlastne veze. Usetrene koruny za legalni dopravu by se Vam nemuseli vyplatit. Tyto agresivni spolecnosti vyuzivaji nedostatku v legislative, ke svemu prospechu, nebot z kazde zakazky maji od sveho "otroka" az 25%. A o zisk jde, protoze az zlikviduji legalni povolene dopravce, nasadi ceny nasobné, jako to uz uber dela v noci ve spicce. Urady tapaji, soudci jsou slepi. Az jednou sidlo uberu a jeho prisluhovacu vezmou legalni dopravci utokem, nebude se cemu divit. Jeden ma omezeni a vynucovane povinnosti, a druhy si muze delat co chce? Divna to doba.

  • 5. 9. 2017 15:31

    eNj (neregistrovaný)

    Taxikáři už se musejí pořádně na*rat a demonstrovat před magistráty tak dlouho, dokud jim nezruší regulaci cen, licence, testy z místo znalectví a hromadu dalších nesmyslů.

  • 5. 9. 2017 10:34

    MB. (neregistrovaný)

    Pěkné slovíčkaření soudu.
    Žalující (licencované taxi) musí zjistit stav věcí a prokázat ho - teprve pak může podat žalobu. Bez důkazů to soud smete. A teď zase že sbírání důkazů trvalo dlouho a proto není relevantní skutečný stav věci (!), ale doba, po kterou se museli sbírat důkazy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).