Hlavní navigace

Satelitní operátoři shrnuli možné náklady na veřejnou podporu během přechodu na DVB-T2

28. 11. 2018

Sdílet

ČASO - náklady na přechod Autor: Jan Brychta

UVNITŘ GALERIE – Česká asociace satelitních operátorů se na dnešním workshopu věnovala mimo jiné i oblíbenému tématu veřejné podpory ze strany státu, která směřuje k vybraným subjektům, zapojeným do procesu přechodu na nový vysílací standard DVB-T2.

Právě na otázku veřejné podpory směřovala i stížnost ČASO k Evropské komisi, která stále ještě neukončila prenotifikační řízení, které právě kvůli schválení plánované veřejné podpory iniciovalo tuzemské ministerstvo průmyslu a obchodu. Řízení bylo zahájeno v prosinci 2016 a stále se ještě nachází v první, tzv. prenotifikační fázi, která předchází samotné notifikaci.

Podle ČASO směřuje veřejná podpora k dvojici operátorů zemského vysílání, společnostem České Radiokomunikace a Digital Broadcasting, a také České televizi jako provozovateli veřejnoprávního DVB-T2 multiplexu a příslušné přechodové sítě. Veřejnoprávní instituce jsou ale z evropské legislativy ohledně veřejné podpory vyjmuty, a proto směrem k České televizi námitky ČASO nesměřují.

Vyčíslení veřejné podpory subjektům zapojeným do přechodu na DVB-T2 podle České asociace satelitních operátorů.

Hlavní položku tvoří prodloužení frekvenčních přídělů zapojeným operátorům do roku 2030, jejichž tržní hodnota dosahuje podle výpočtů ČASO částky jedenácti miliard korun.

Podle vyjádření jednatele ČASO Patrika Broma by se schválená diginovela dala vykládat i tak, že na zmíněné prodloužení frekvencí mají operátoři zákonný nárok. Brom také uvedl, že prodloužení frekvencí označilo za veřejnou podporu samo ministerstvo průmyslu, které ji tak charakterizovalo v prenotifikačním dotazníku, směřovaného k Evropské komisi.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).