Změna pravidel pro členství v programu Sklik Partner a pro zobrazování odkazů na hlavní stránce Seznamu má zastavit přísun reklamních peněz od Seznamu k webům, které publikují dezinformace. Informoval o tom deník Aktuálně.cz.
Seznam aktualizoval svá pravidla pro reklamu o Pravidla pro zpravodajské weby, která stanovují několik podmínek, které musí weby splňovat, aby na svých stránkách mohly zobrazovat reklamy Skliku (tedy účastnit se programu Sklik Partner).
Mezi zapovězené chování podle Seznamu patří vydávání komentářů za zpravodajství, publikování dezinformačního, smyšleného či klamavého obsahu, který je v rozporu s fakty, uvádění informací v zavádějícím kontextu, konspirace, dehonestace či chybějící identifikace provozovatele a uvádění smyšlených autorů. Seznam také vyžaduje dodržování etického kodexu svých redakcí.
Na weby, které se proti těmto podmínkám proviní, také Seznam nebude odkazovat v sekci Další zajímavé články českého internetu na své homepagi a nebude je zařazovat do katalogu odkazů a sekce Denní tisk na Novinky.cz.
Další informace o novém opatření má Seznam zveřejnit v průběhu tohoto týdne.
Zpráva už o víkendu vyvolala řadu rozporuplných reakcí:
To je bomba! Novinky.cz končí! https://t.co/eF057W3Jbs
— Patrick Zandl (@tangero) 5. srpna 2017
Tak Seznam prý bojuje s Fake News. Tak, kdy přestane dávat na svojí homepage Fake News weby? pic.twitter.com/RNTn6U5geu
— Michal Pur (@michalpur) 5. srpna 2017