Hlavní navigace

Skončíme s cílením reklamy podle obsahu zpráv v Gmailu, slibuje Google

26. 6. 2017

Sdílet

Google už nebude k personalizovanému cílení reklam využívat informace získané prohledáváním obsahu e-mailů v Gmailu. Změnu ve stávající praxi firma oznámila na svém blogu s tím, že k ní dojde někdy „později v letošním roce“. 

U firemních klientů, kteří používají balík G Suite, Google obsah mailů neskenuje už teď. Stejné zacházení se má nově dostat i mailům soukromých uživatelů. To ovšem neznamená, že by už v Gmailu nebyly žádné reklamy – jen nebudou cíleny podle obsahu, ale podle informací, které Google o uživateli získal z jiných zdrojů (a že jich má).

S obsahem mailů bude nadále pracovat jen z hlediska boje proti spamu či malwaru nebo kvůli funkcím, jako je Smart Reply, která se snaží navrhovat rychlé odpovědi na zprávy. S obsahem budou pracovat i doplňky, které umožňují například provádět platby přímo z mailu.

Gmail má podle Googlu momentálně na 1,2 miliardy uživatelů po celém světě.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).