Hlavní navigace

Skylink vysvětluje kontroverzi s kanály Novy, jde prý o nesprávnou interpretaci

15. 6. 2018

Sdílet

Skylink Autor: M7 Group

Jak jsme informovali, televize Nova se chystá zakročit proti česko-slovenské satelitní platformě Skylink, která podle jejího názoru neoprávněně rozšířila svoji slovenskou nabídku o FTA kanály skupiny Nova a na českém trhu pak o volně šířila kanály Markízy. 

Podle vyjádření mediálního zástupce Skylinu Marka Němce je celá záležitost nešťastná a vznikla nesprávnou interpretací našich kroků některými slovenskými weby. Rozhodně nejde o rozšíření nabídky, což je bohužel leckde komunikováno! S ohledem na to, že Skylink má přístupovou kartu pro všechny zákazníky stejnou, tak jde pouze o technickou inovaci, vysvětluje Němec.

Němec dále uvádí, že české stanice byly vždy součástí nabídky Skylinku – české nabídky. Na tom se nic nezměnilo a měnit nebude. Kdo ovšem chtěl českou nabídku i na Slovensku, mohl ji mít i v minulosti. Toto platí i obráceně. Jediná změna je, že nyní zákazník nepotřebuje dvě přístupové karty, ale stačí mu pouze jedna. Celá změna spočívá v tom, že Skylink představil technické řešení, které dovoluje sloučit regionálně oddělené služby na jednu dekódovací kartu, popisuje Němec. Tato možnost se podle něj týká všech zákazníků, kteří využívají jak české, tak slovenské služby Skylinku. Až dosud byli zákazníci nuceni pořizovat si dvě přístupové karty a hradit dvakrát registrační poplatek, což bylo podle Němce předmětem řady stížností.

Němec se dále domnívá, že vysílatelé nemají žádný důvod Skylink žalovat, protože nedělá nic, co by bylo v rozporu s našimi smlouvami nebo právem Evropské unie. V rámci legislativních opatření EU je možné si uvnitř EU volně pořídit nabídku jakéhokoliv operátora dle vlastního výběru. Tuto možnost využívají po Evropě milióny domácností. Zákazníci Skylinku pouze doposud museli využívat dvou přístupových karet, myslí si Němec.

Skylink, stejně jako v minulosti, nebude podle Němce možnost pořídit si službu jiného teritoria nijak promovat ani aktivně prodávat. Bude tak respektovat závazky vysílatelů, kteří nakupují některá vysílací práva jen pro určitý region, dodává Němec.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).