U Socialbakers je za ztratou pravdepodobne prekotny rust a zejmena vyhazovani penez. Jan Rezab, ktery je jednim ze zakladatelu a firmu dlouho vedl, je megaloman. Zaridili si kancelare, ktere mohou konkurovat (zarizenim a cenou) velkym vydelavajicim firmam, poradali konference, oteviraly se pobocky atd. On proste dokaze udelat velky hype a presvedcit svym nadsenim investory. Ve skutecnosti ovsem hlavne hromadili technicky dluh.
Po tom, co se vymenilo vedeni, uz firme urcite verim vic, ale ty finance budou muset v pristim roce zkonsolidovat, jinak budou mit velky problem.
dlouhodobě ano, krátkodobě ne nutně, z hlediska daní zpravidla zisk minimalizuješ. Vem si, že chceš dělat dopravce, nakoupíš auta za desítky milionu a ty budeš mnoho let odepisovat, potom budeš mít několik let ztrátu, ač ti tržby porostou.
IBITDA ti tohle řekne, je to forma normalizovaného reportu.
U socialbakers bude nejspíš tím investičním nákladem právě udržení a vyškolení schopného týmu a vytvoření produktů, či jak je ve zprávičce, jejich redesign. Je to pak na těch, kteří do toho sypou peníze.
Mohu třeba udělat sbírku, pokud by jim každý zaměstnanec přinesl milion, mají ztrátu smazanou :)
nepřipadá mi, že by rozhazovali víc než jiné firmy a nevím, jestli to je rozhazovaní, Engage je prostě obrovská reklama, kanceláře po přepočtu na osobu nevycházejí tak draze, žádné monstrózní team building se nedělají atd. Stačí si to porovnat třeba se strv o pár metrů vedle.
Ono to má i jiný efekt, taková společnost musí vypadat bohatě, velce a úspěšně, ve světě jejich klientů to je norma. V řadě věcí jsou technicky napřed, ale bez dalších peněz nepřežijí, na exit to zatím nevypadá.
Pokud chcete porovnavat se STRV, tak je nutne zminit, ze STRV vydelavaji, takze si trochu luxusu mohou dovolit. V obou kancelarich jsem byl a socialbakers by, vzhledem k jejich financni situaci, slusely mnohem mensi a predevsim levnejsi kancelare. Engage je samozrejme reklama, ale zalezi na tom, jak se to pojme.
Dost nesouhlasim s tim, ze jsou hodne technicky napred. Obdobnou praci delaji mnohe jine firmy s daleko mensim rozpoctem. Jejich hlavni domenou je to, ze byli prvni a dokazali kolem toho udelat slusny hype. Aby skutecne byli nad vodou, potrebovali by mit radove vic zakazniku.