Hlavní navigace

SPIR hlásí rekord: v online reklamě se loni protočilo skoro 20 miliard

8. 3. 2017

Sdílet

Jde o ceníkové ceny, ale i tak je to úctyhodné číslo: podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dosáhl objem internetové inzerce v loňském roce 19,7 miliardy Kč. Meziroční nárůst (v ceníkových cenách) činí 31 %. Vyplývá to z výzkumu, který pro SPIR pořádá agentura Median.

Po stagnaci mezi lety 2014 a 2015 tak online reklama výrazně zrychlila růst. „Nárůst je částečně způsoben metodickou změnou dopočtu reálných cen na ceníkové u části display reklamy,“ vysvětluje ale SPIR. 

U investic do reklamních obsahových sítí a RTB, kde jsou uváděny reálné ceny, tak autoři výzkumu zvýšili částky o 15 %, aby je dorovnali ceníkovým cenám u ostatních druhů online reklamy. „Bez tohoto dopočtu by meziroční růst 2016/2015 byl 25 %,“ doplňuje SPIR. Podrobnosti o změně výpočtu jsou uvedeny v metodice průzkumu.


Autor: SPIR

Ve srovnání výdajů do všech mediatypů vychází na online reklamu 21% podíl, uvádí průzkum. Největší část internetových inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu (14,2 miliardy Kč). Do této kategorie se letos poprvé započítává i reklama v obsahových sítích (Seznam Sklik, Google AdWords a Facebook), RTB a nativní reklama.


Autor: SPIR

Druhou nejpoužívanější formou je reklama ve vyhledávání, do které investovali inzerenti 4,7 miliardy Kč v reálných cenách. Videoreklama z celkové display reklamy tvořila 19 % (2,75 miliardy Kč). A na nativní reklamu připadl necelý 1% podíl (80 milionů Kč). 

Zajímavé je i další číslo: podíl mobilní reklamy na celkové display reklamě byl v loňském roce 12 % (1,75 mld. Kč).

Na kompletní výsledky průzkumu se můžete podívat na webu inzertnivykony.cz.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 3. 2017 12:04

    krakonoš (neregistrovaný)

    Když říkám A, měl bych také říci B. Takže by bylo vhoddné, uveřejnit statistiku, kolik lidí reklamu blokuje. A nejen profláklým Adblockem, (díky bohu za něj), ale i jinými způsoby, např. nastavením routerů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).