Hlavní navigace

Spotify chce od hudebníků poplatky za přednostní zobrazování skladeb

Sdílet

Karel Wolf 4. 3. 2020

Hudební streamovací služba Spotify měla až dosud svůj byznys model postavený převážně  na kombinaci reklam a prémiového předplatného. Zjevně to ale nestačí, protože přichází s novým modelem, kdy žádá peníze přímo od studií a hudebníků za umísťování skladeb na prémiových pozicích.

Sama společnost to samozřejmě prezentuje trochu jinak. Tvrdí, že pomohla zachránit hudební průmysl a nyní od něj žádá něco na oplátku, tak to alespoň interpretuje tisková agentura Bloomberg.

Jak přesně algoritmus funguje, je obchodním tajemstvím, ale měl by hudebníkům a nahrávacím společnostem umožnit přednostní zobrazení skladeb, nebo jejich automatické vkládání mezi jiné skladby, které si posluchač sám navolil. 

Otázkou je, zdali to bude platit i v případě prémiového uživatelského účtu, nebo jen pro běžné uživatele. Spotify také již dnes nabízí službu Marquee, která umožňuje hudebníkům za poplatek rozesílat jejich fanouškům upozornění na nové skladby či alba.     

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.