Hlavní navigace

Sraz harlejářů přenášela na Facebooku TV115, oslovila víc než milion uživatelů

16. 7. 2018

Sdílet

TV 115, Harley Davidson sraz Autor: TV115

UVNITŘ VIDEO – Internetový projekt TV115, který se označuje za „eventovou televizi“, uskutečnil během prvního červencového týdne celkem 24 živých přenosů z pražských oslav 115. výročí od založení americké motocyklové firmy Harley Davidson. Pro odbavení videí na facebookovém profilu události použila „mobilních technologií“.

Technologicky i dramaturgicky nejnáročnější bylo živé vysílání pomocí tabletu a tří mobilních telefonů z vozu jedoucího uprostřed spanilé jízdy harlejářů Prahou, zrekapituloval producent projektu David Černý. Je autorem projektů, jako je iReportér České televize, webu Miluju Prahu nebo facebookové stránky televize Černá Kukla.

Celkem se na facebooková videa z pražského srazu příznivců motorek Harley-Davidson podívalo 1 011 754 diváků a jednotlivé příspěvky vyvolaly celkem 21 162 interakcí v podobě lajků, komentářů nebo sdílení. Počet zhlédnutí videí dosáhl necelých tří set tisíc. 

Přenos schvalovala americká centrála

Nejsledovanějším pořadem se na Facebooku stala diskuse sourozenců Davidsonových s dosahem přesahujícím 351 tisíc uživatelů, následována oběma přenosy ze spanilé jízdy, když si přenos z motocyklu našel 112 tisíc a z automobilu 103 tisíce zájemců. Samotný profil pražského srazu má přitom jen něco přes osm tisíc sledujících.


Autor: TV115

Dosah a počty zhlédnutí jednotlivých videí.

Zajímalo nás, co dokáže televize vysílaná z facebookového profilu, a musím říct, že milionový zásah nás ohromil. Také přímý přenos z jedoucího auta předčil naše očekávání, zhodnotil spolupráci hlavní organizátor pražských oslav Jarda Vavřina z pražského klubu Harley-Davidson. Ten musel online přenos oslav prosadit přímo u americké centrály společnosti. 

Průběh vysílání zajišťoval zmíněný producent Černý, který pracuje jako vedoucí vydání v televizi Prima. Technologické řešení celého přenosu pak dodal Jan Pospíšil ze společnosti Videoživě.cz.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 7. 2018 15:03

    Honza Brychta, DigiZone

    Vyšší číslo uvádí dosah, tedy tzv. reach (nebo také total views), což je celkový počet uživatelů, kterým se daný post zobrazil na jejich osobním feedu. Zahrnuje taky i diváky, kteří přes příspěvek s videem pouze přescrollovali během listování ve svém newsfeedu, nebo ty, kteří kvůli automatickému spouštění facebookových videí zhlédli pouze první tři vteřiny.
    Podrobněji o FV video metrikách třeba zde: https://sproutsocial.com/insights/facebook-video-metrics/

    V souvislosti se zmíněnými prvními třemi vteřinami videa tvrdí marketéři z Facebooku, že téměř polovina konverzí vznikne u videopříspěvku právě během jeho prvních tří vteřin.
    Zdroj: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-creative-tips-for-mobile-videos-ads
    Pod pojmem konverze se obvykle rozumí jakákoli akce uživatele provedená na externích stránkách (typicky zadavatele FB reklamy), na které vede odkaz z facebookového příspěvku. Na příklad tedy registrace na vašich stránkách, nákup ve zmiňovaném e-shopu, ale i zobrazení samotné externí stránky.

    Druhé, nižší číslo, udává počet zhlédnutí (tzv. views), což by v případě Facebooku mělo znamenat zhlédnutí nejméně těch tří prvních vteřin daného videa (vzhledem k automatickému spuštění odpadá jako případná podmínka úmyslné kliknutí na tlačítko pro přehrání videa).
    Podrobněji třeba zde: https://www.business2community.com/brandviews/buffer/counts-video-view-facebook-instagram-twitter-snapchat-buffer-guide-video-metrics-01772638

    Pro tzv. Facebook Live Videos, tedy živé přenosy, což byl i případ zde zmiňovaného přenosu ze spanilé jízdy harlejářů po Praze, pak platí v některých ohledech krapet jiná pravidla, ale princip zůstává stejný.
    Podrobněji o FB Live Videos třeba zde: https://sproutsocial.com/insights/facebook-live-tips/

    Právě pro možné zmatky v uváděných cifrách je u článku uvedena i tabulka s jejich podrobnějším rozpisem ;-)
    Děkuji za dotaz a přeji klidný zbytek týdne!

  • 16. 7. 2018 11:09

    Jindřich Šaur

    "Celkem se na facebooková videa z pražského srazu příznivců motorek Harley-Davidson podívalo 1 011 754 diváků" ... "Počet zhlédnutí videí dosáhl necelých tří set tisíc."

    Mně to dnes po dovolené pomaleji zapaluje. Jaký je rozdíl mezi "podíváním se" a "zhlédnutím"? má to být, milion lidí na to kliknul a jenom třetina to shlédla celé?

  • 16. 7. 2018 8:00

    Luxpe (neregistrovaný)

    V pořádku proti takovému přímému přenosu bych také nic neměl. Čekal jsem, že bude na Televizi Seznam nebo iDNES.tv, ale ono nic :-(. Nerozumím tomu, že obě televize mají v oblibě nehody a katastrofy. iDNES.tv to někdy s PP přehání až moc. Tak snad někdy příště bude zase zajímavý PP. Rád bych viděl živě rekonstrukci Vinohradské třídy, Negrelliho viaduktu, Libušské ulice nebo co se děje na Zahradním Městě či u Edenu. Třeba dneska jezdí všechny autobusy odklonem přes Koh-i-noor a od zítřka nemohou autobusy 165, 197, 203 využívat terminál Háje. Jsem zvědavý co se tam bude dít. 165 to chtělo odklonit jednosměrně přes zst. Poliklinika Háje a Horčičkova, linku 203 přes zst. Horčičkova - Háje s ukončením v zst. Milíčov bez zajíždění do zst. Modrá škola - Poliklinika Háje.

  • 16. 7. 2018 6:44

    retro silenstvi (neregistrovaný)

    Já mám jízdní kolo za 3000 Kč a je dvacet let staré. Na nákupy v Česku naprosto ideální, protože u kola za 7000 Kč je otázka kdy vám ho někdo ukradne. Né jestli se tak stane, to je hotová věc.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).