Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě T-Mobile představil nové tarify s vyššími datovými limity, nabízí i 60 GB dat od Martin B. - Cílem operátora (podnikatele)je v prvé řadě co možná...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 3. 2017 5:11

    Martin B. (neregistrovaný) 93.99.124.---

    Cílem operátora (podnikatele)je v prvé řadě co možná největší zisk, dokud budou spotřebitelé ochotní platit takové částky a uvazovat se na dvouleté smlouvy za nerovných podmínek,tak cenu nesníží - byl by proti sobě.
    Cenová válka nehrozí - prodelali by všichni 3, jeden zlevní a ostatní dorovnají- přeliv zákazníků se nekoná.
    Jediná cesta je přejít v co největší míře na předplacenky a škudlit, myslím že pak budou operátoři motivováni k nabídce slušnejších tarifů za přijatelnou cenu.
    Maloobchodní ceny hlavně neregulovat-to si myslím je cesta do pekel, ale nezbytné je posílit práva spotřebitele zkrácením prenosu čísla a možností JEDNODUŠE bez sankcí ukončit smlouvu při JAKÉKOLIV změně podmínek.

  • 29. 3. 2017 10:24

    Petr M (neregistrovaný) ---.145.broadband16.iol.cz

    Taky to tak praktikuju.

    U nás vypadává i normální hlasový volání kvůli kvalitě sítě. Navíc LTE u nás znamená "Leda Tak Edge". Volám tak 30 minut měsíčně + cca 50 SMS. Data nemíním platit, dokud nebudou fungovat - z předchozích 10GB jsem stihl při té super rychlosti vymlátit tak dva, na víc jsem neměl nervy. Takže mobilní data bych platil úplně zbytečně.

    Když jsem změnil práci a skončil zaměstnanecký tarif, spadlo mě číslo na TWIST. A tarif, který má jenom SMS + hlas nenabídli. Sorry, nechci dávat pětikilo za "možnost volat /SMSkovat neomezeně" a nepoužitelný data navíc, když jsem to samý měl za tuším 150. Protože to s pětikilem jedna jednotka (= SMS nebo minuta volání) vychází na 6,25 a to je trochu moc. Takže zůstávám u TWISTu, dobíjím tři stovky jednou za pár měsíců a data nemám vůbec aktivovaný. Babě jsem řekl, že až budou mít rozumný pokrytí a akceptovatelný ceny, mají zavolat. Zatím nic...

    Bohužel, pitomci v okolí snahu o tlak sabotují...

  • 29. 3. 2017 9:36

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Váš zájem na co nejvíce předražených službách už je tu evidentní.

    Nicméně, pokud se něco zcela vymyká průměru, v tomto případě ve srovnání s ostatními zeměmi EU (když už v ní jsme), tak je to otázka k diskusi a kritice. Ta známá "neviditelná ruka trhu" totiž funguje jen tehdy, když se zcela neutrhne z řetězu, což se tady již dávno stalo. Nejde jen o absolutně přemrštěné ceny, ale i o to, že se mezi jednotlivými (dvěma) operátory prakticky neliší, což je další skutečnost která byla již mnohokrát kritizována také. Usměrnit to může pouze regulátor, alespoň po dobu platnosti současných fyzikálních zákonů.

    Jinak T-Mobile tento rok zdražil i "podpultové" tarify asi o 10%

  • 29. 3. 2017 10:32

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Ve srovnání s "pokrytím" 3G je LTE 800 ve zdejších podmínkách přece jen pokrok. Pozoruji ale rozdíly mezi sítí T-Mobile/O2 a Vodafone. Zatímco u T-Mobile/O2 je v Praze venkovní signál snad opravdu všude, u Vodafone se lehce stane že zmizí a přepne se na 3G.

    Ono asi taky záleží na kvalitě zařízení.

  • 29. 3. 2017 10:43

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Pak zkuste vysvětlit jak je možné, že v zemích kde je regulátor daleko tvrdší (třeba UK) a je tedy ještě více "pře-regulováno" jsou služby pro zákazníky nakonec lepší ?

    Zásadní překážkou je nedostatek vhodných frekvencí k pokrytí většího celku území. Těmi 3+ GHz to nejde. Takže se čeká, až se uvolní pásmo po zbytečném DVB-T.

  • 29. 3. 2017 12:32

    Martin P.

    Tak možná bych bral Rakousko, UK není zrovna příkladem ...pro zákazníky nakonec lepší... Pokud se podívám na GSM mapu co se týká pokrytí UK no není to takový zázrak . Pokud se jedná o omezování zákazníků, tak zrovna operátoři v UK velice často plnili zdejší sloupeček novinek co vše zákazníkům blokují a zakazují. Jinak průměr tarifů byl v řijnu minulého roku byl v UK přes 500,- (tehdy počítáno €=27Kč) . tedy stále v ČR ona magická pětistovka.

    Očekávám, že tyhle země mají mnohem víc živější ekonomiku. Takže operátoři nehřeší, že budou vydělávat jen na holé ceně tarifu. U mnoha operátorů na "západě" jsou běžné poplatky i mimo cenu tarifu na které v ČR nejsme zas tolik zvyklí. Placená aktivace SIM, měsíční servisní poplatek, minimální měsíční útrata atd...

    Takže čekám, že občan zemí kde kam vzhlížíme k levným tarifům totiž utratí mnohem víc než základ služeb. Pokud se pak zvedá objem poskytovaný služeb zvedají se i tržby.

  • 29. 3. 2017 16:48

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Třeba v USA se k volání stále používají značně pevné linky, protože jsou levnější. To je další zdejší extrém daný minulostí, kdy monopol měl vše předražené a tím bylo mobilní volání paradoxně výhodnější. Podobné je to i s nedostupností kvalitního pevného připojení k Internetu, proto jsou ty různé (samozřejmě technicky nepoužitelné) pokusy s "fixním" mobilním připojením za trochu lepší ceny.

    Spotřebním košem, zvláště tím od ČSÚ, raději nic nesrovnávejte. Ten je naprosto odtržen od reality http://pavelsobotka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=591889

    Na vysněném západě, když pracuje a zaplatí běžné poplatky za bydlení, tak mu zbydou ještě nějaké peníze. To je ten naprosto zásadní rozdil. Zde jsou stále 1/4 platy, ale ceny všeho dražsí (v pouhém přepočtu kurzu měny) než na západě. Globální služby tu budou vždy minoritní kvůli jazykové bariéře a když se podíváte na ty zdejší, kvalita/nabíd­ka/cena, tak je asi jasné, že takto to nepůjde.

    Je to problém služeb, které využívají omezené zdroje, v tomto případě radiové frekvence. Stejně jako ta pitná voda a další.

  • 29. 3. 2017 10:16

    Martin P.

    Jenže asi se nezhodneme na základních kamenech argumentace. Z mého pohledu tu nikdy u operátorů nebyl volný trh a ta ruka se nikdy neutrhla. Takže myslím, že to není neregulace, ale naopak projev pře-regulace.
    Odvozuji to od toho jestli přibývají nebo ubývají překážky ze strany státu na vstup dalšího operátora na trh. Podle mě jsou zásadní překážky na stup 4témo operátora jsou v ČR jsou dlouhodobě konstantní .

    A nechuť být 4tým operátorem je jen z ekonomické rozvahy jestli v tom někdo chce nebo nechce podnikat.

  • 29. 3. 2017 15:46

    P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Pak tu máme Polsko, Rumunsko, Portugalsko, Finsko, Estonsko, Slovensko atd kde je to všude samozřejmě celkově levnější než tady. Vše ostatní jsou jen žvásty, operátoři vydělávají dost, když podpultové ceny jsou jen zlomek těch veřejných. Nemluvě o kvalitě 3G sítě minulých 10 let.

    Srovnávat UK s ČR ovšem musíte poměrem k platům, takže tamní 500 Kč je zdejších 150 Kč.

    Zdejší problém je, že se to nesmí nechat dojít tak daleko, pak je následná náprava velmi složitá. To je stejné jak s předraženou pitnou vodou atd.

  • 29. 3. 2017 16:19

    Martin P.

    Tak samozřejmě, ale třeba i Maďarsko nebo Řecko s průměrnou cenou tarifu přes 1000,-(říjen 2016) s rozhodně né závratně vyšším platem.

    Pokud vezmeme vyšší plat tak musíme vzít i to kolik % jim stojí každá část tvz Spotřební koše. Rozhodně budget na data pak nebudou na předních místech .

    Podle mě chybí stále srovnání né kolik stojí tamní nejlevnější tarif . Ale kolik tamní lidé v průměru za mobilní služby utrácejí a to celkem. Možná by jsme mohli dojít k závěru, že ten rozdíl není takový protože tamní zákazníci platí celkově mnohem vyšší částku než cena "nejlevnějšího" tarifu. Tedy u nás TCO na mobilní služby u zákazníků tvoří třeba cca 90 až 100% . Jenže na tom vysněném západě je to kolik 50-75% Protože si připlácí za tohle, za tamhle to za to zákazník v Čr nechce platit? Třeba proto se dozvídáme že klienti placeného spotifi, iTunes, netflixu patří v ČR k minoritám. Že na západě neřeší dua SIMy a nebojí se koupit si další SIM do hodle či támhle toho zařízení...

    Může to být problém slepice&vejce kdy operátor nejde s cenou níž protože nevidí u průměru zákazníků garanci nějakého odbytu služeb.

  • 30. 3. 2017 7:48

    Martin P. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Myslel sem spotřební koš v Rakouskou nebo té Británii ne u nás.

  • 29. 3. 2017 9:15

    Martin P.

    Jenže vysvětlujte to řvounům na Internových diskusích který si myslí že:...

    ...operátor to dělá jen pro jejich dobro.
    ...že se z jejich 200,- jednou za půl roku za kredit se operátor musí posadit na zadek
    ...protože z jejich 200,- tak sem musí přijít nový operátor protože to musí být vejvar
    ...protože oni mají prém s xxx za paušál tak musí mít s tím problém přeci každý
    ...zahraniční opraátoři vyloženě čekají na to až budou SIM provozovat fulltime v "roamingu"

    a to je furt dokola. Jakmile někdo se vyjádří, že stím nemá takový problém okamžitě je pracovník operátora, iluminát, zednář atd... dosadte si svého favorita. a podobné demagogické argumenty.

    Jinak včera jsem našel statistiku, která uvádí že třeba průměrná cena za paušál v Maďarsku byla v říjnu minulého roku v přepočtu na naše přes 1000,- Jenže ono taky to je průměr a né nejnižší nabídka A třeba v Holandsku byl v ceně průměrně jen 1GB.