opět si vytahuješ čísl k kapsy, aby podpořily tvoje názory.
Zkušenosti s první Teslou Roadster jsou takové, že po 50 000 km (5 let) kapacita baterií je na 80 % původní hodnoty, podobná hodnota se u některých drží i po 100 000 km.
Maarten Steinbuch (profesor z Nizozemska, který se dlouhodobě věnuje problémům s bateriemi) před několika lety zveřejnil svůj výzkum pro Model S https://steinbuch.wordpress.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/ , kde lze vidět, že i po 700 nabíjecích cykles je kapacita baterií nad 90 % původní hodnoty. Na odkazovaných stránkách máš více pohledů a srovnání. Ty auta nejsou na trhu tak dlouho a moc jich nemá najet 100t+ km, ale podle čísel ini po téhle vzdálenosti nemusí na výměnu baterií.
Odkud čerpáš, když tvrdíš, že za dva, tři roky musíš měnit baterie? Pořád to srovnáváš s bateriemi v mobilech?
to je 20 km denně do práce a z práce a na delší cesty tradiční auto :). Je to o kupní síle, pokud si na auto našetříš za několik měsíců, koupíš si ho i na zábavu a nepoužívání, když na něj tvrdě šetříš (či splácíš) několik let, snažíš se ho pravdu využít a také lze čekat že nemáš jiné auto a potřebuješ jedno na vše...
provoz a udrzba narocnejsi??? to jako v cem? ze tam nemusis menit olejovy filtr a pravidelne menit olej? netrapy te rozvody, vule ventilu, turba, DPF filtry a nema ti kde zreznout vejfuk, katalizator? Proste s elektromobilem budete daleko mene casto jezdit do servisu to je jeho nezanedbalena vyhoda!
po ujetí 100.000km spadne její kapacita na cca 50%
Tolik teorie. A teď něco z praxe: Finnish Tesla Model S taxi driver crosses 400,000 km, 93% of battery life remains
To se stejne realne vyplati tak maximalne na jizdu po vetsim meste. I kdyz je provoz a udrzba narocnejsi, stejne si to kupce najde a myslim si, ze predevsim ze zemi EU s az nesmyslnymi limity na provoz aut. Elektricke autobusy MHD uz existuji a realne jezdi i z pohledu sveta v zapadakove jmenem Praha, tak proc by nemohly existovat i elektricke nakladaky. Spise nez bateriovou cestou bych se vydal cestou hybridu naftoveho motoru a elektrickeho motoru napajeneho ze sberacu. Jedno takove reseni uz existuje a testovali ho na tahacich Mercedes-Benz a Scania.
Fyzikální zákony hovoří jasnou řečí a obecné vlastnosti Li baterií jsou dostatečně známé a profláklé. Takže nevěřím PR kecům a nevěřím tomu, že existují nějaké ,,zázračné" Li baterie, u kterých se neduhy této technologie podařilo vyřešit. Je to totéž, jako když šmejdi nabízejí zázračné hrnce, nebo biolampy. Ostatně, když věříš tomu, že Muskovi se povedl zázrak, nic ti nebrání si to pořídit a přesvědčit se na vlastní kůži, co obnáší laboratorní testy a co realita všedního dne. Já si ponechám svůj benzinový kombík, který bude ještě čtyři roky v záruce a zatím potřeboval jen jednu sadu brzdových destiček a dvakrát vyměnit olej, v létě chladí, v zimě topí, na jednu nádrž ujede minimálně 800 km, natankuji za jednotky minut a jezdí na směs E 85/N 95 v poměru 1:1 čili za 26 Kč/litr. A buď si jist, že budu spokojeně jezdit ještě dlouho po té, co baterkám v Teslách dojde dech.
fd:
Pokud si někdo koupí elektromobil, s tím, že s ním najezdí ročně 100.000 km, musí počítat s tím, že bude měnit baterii každý rok, protože po ujetí 100.000km spadne její kapacita na cca 50%, přičemž za cenu, kterou vyplázne za výměnu, může mít mírně ojetého Superba. Toho také může po roce vyměnit a vyjde ho to nastejno.
Pokud s tím budeš opravdu jezdit, tak budeš muset každé dva, max. tři roky, měnit baterii, což obnáší bratru od 200.000 Kč výš. To raději zajedu každých 30.000 do servisu se spalovací klasikou. I když je fakt, že když budeš muset po každých 300 km dát minimálně hodinu pauzu u nabíječky, tak toho tolik, co se spalovací klasikou nejspíš nenajezdíš. U Škodovky s litrovým turbo tříválcem budeš muset po 100.000 na výměnu turba, (v lepším případě), s Teslou po 100.000 na výměnu baterie, což bude dražší.