Hlavní navigace

Amanita: Tvůrci Samorosta a Machinaria prodali 8,5 milionu kopií her, pomohlo Apple Arcade

Sdílet

Jan Sedlák 13. 10. 2021
Samorost Autor: Amanita Design

Brněnské herní společnosti Amanita Design se loni podařilo v tržbách přeskočit sto milionů korun. Z předloňských 94 milionů se dostaly na necelých 106 milionů korun. Zisk po zdanění se usadil na částce 34,5 milionu.

Amanitě v úspěchu pomohlo spojení s Applem. Hra Creaks byla jedním z hlavních titulů, které Apple propagoval v rámci předplatného mladé služby Arcade, takového “Netflixu pro mobilní hry”. Součástí je i titul Pilgrims.

“V roce 2020 se podařilo navýšit tržby oproti předchozím rokům, zejména díky tržbám plynoucím z předplatného herní služby Arcade společnosti Apple, v jejímž katalogu měla společnost dva tituly: Creaks a Pilgrims. Dařilo se i prodejům starších titulů zejména díky častým slevovým akcím,” konstatuje šéf Amatiny Jakub Dvorský v účetní závěrce.

Amanita vedle Pilgrims a Creaks stojí za hrami jako Samorost, Machinarium nebo Botanicula. Firma ke konci roku 2020 prodala 8,5 milionu kopií. Machinarium se dostalo přes pět milionů, Samorost 3 dal přes 1,5 milionu a Botanicula přes milion.

Českým hrám se obecně loni dařilo. Tržby zdejších vývojářských her v roce 2020 vyrostly na 5,3 miliardy korun, což je meziročně o 17 procent více. Loni vyšlo 58 českých děl.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.