Hlavní navigace

Twisto loni dosáhlo obratu 150 milionů korun. Do zisku by se podle Šmídy mělo dostat příští rok

Sdílet

Ondřej Novák 3. 3. 2021

Aplikace Twisto, která zákazníkům zprostředkovává odložené platby loni dosáhla obratu 150 milionů korun. Firma své zákazníky zaplatila zhruba 3,2 miliardy korun, což představuje meziroční růst o více než 50 % a počet transakcí stoupl o skoro 80 % na 6,8 milionů plateb.

Výnosy Twista v loňském roce dosáhly 150 milionů korun. Společnost nebyla v zisku. Do zisku by se Twisto mělo dostat v roce 2022," uvedl zakladatel a CEO Twista Michal ŠmídaFirma funguje v Česku a v Polsku a platební aplikace je spojená s kartou Mastercard.

Podnikání platební aplikace Twisto zkomplikovala i pandemie koronaviru, která zpomalila plánovaný růst. „Ačkoliv jsme chtěli v loňském roce řešit především expanzi a plánovali jsme si výrazně větší růst, hodnotíme rok 2020 v rámci možností velmi pozitivně," říká Šmída s tím, že během pandemie se firmě podařilo udělat změny ve fungování organizace, které udělaly z Twista udržitelnější byznys.

"V letošním roce se ovšem chceme vrátit k plánům na expanzi a věříme, že se nám opět podaří mít růst přesahující 100 procent ve většině námi měřených parametrů,“ dodává Šmída.

Platby přes službu Twisto Pay na konci loňského roku umožňovalo 2 400 e-shopů, přičemž meziročně jejich počet stoupl o polovinu. 60 % z e-shopů umožňujících platby přes Twisto bylo v Polsku. Firma očekává, že počet partnerských e-shopů brzy překoná 4 tisíce.

Twisto účet využívá přes 170 tisíc zákazníků a jejich počet meziročně vzrostl o 20 %. Účet dnes obsahuje platební kartu, virtuální kartu, platbu mobilním telefonem přes Apple Pay a Google Pay, platbu složenek a faktur Snap a dělení společných nákupů s názvem Split.

„V roce 2020 se nám podařilo rozšířit naši produktovou nabídku o ‚třetinku‘ – rozložení online nákupu na tři platby s nulovým navýšením. Tímto jsme se značně přiblížili světovým standardům, které v BNPL (Buy Now Pay Later) panují," říká Šmída s tím, že Twisto vedle třetinky rozvíjí i koncept digitálních splátek, které si zákazníci nastaví přímo v aplikaci.

Našli jste v článku chybu?