Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Uber je dopravní služba a měl by mít licenci, tvrdí poradce Soudního dvora EU od fd - Zivnostnik(potazmo i firma) muze a v 80% pripadu...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 5. 2017 10:38

    fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Zivnostnik(potazmo i firma) muze a v 80% pripadu bude pouzivat vuz registrovany jako soukromy, jen pokud si jej chce davat do nakladu, musi za nej platit silnicni dan. Vetsi firma na vic vozu ziska pojisteni za vyrazne lepsich podminek, i kupni cena ostatne bude vyrazne jina - aktualni stav napr Skoda, nabizena sleva z cenikove ceny cca 18-20%.

    Vy jakozto zakaznik stejne nevite, v jakem rezimu ten vuz je.

  • 12. 5. 2017 18:26

    Jenda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Jaké praktické přínosy pro společnost má povinnost zkoušek, licence a koncese?

    > pojištění

    Má povinné stejně jako všechna auta.

    > odvádět daně

    To teď musí samozřejmě taky, a vzhledem k tomu, že na rozdíl od klasických taxikářů nebere neevidovaný cash, ale jde to přes kartu/účet, to jde navíc lépe kontrolovat.

  • 12. 5. 2017 20:50

    xxxxx (neregistrovaný) ---.142.broadband5.iol.cz

    Už jsem to tu kdysi komentoval. Jak povinné ručení, tak i případná další pojištění, jsou jiná u aut pro osoby a jiná pro firmy/OSVČ. A to i cenou. U firem není jednotné, je různé typ od typu a co si kdo domluví (navíc u firem je mezi pojištěncem a pojišťovatelem je vztah firma-firma, ne osoba-firma, jiné právní ochrany). A občas výše ceny záleží právě i na způsobu využívání auta /zaměření firmy/. Což dává smysl, že taxi-like budou platit více.

    Takže ne, pokud je na auto použita smlouva (či povinné ručení) určené pro osobní užití, tak NEMÁ pojištění, je-li užito k taxislužbě. Což je dost důležité, jak na kom vymáhat náhradu, při nehodě.

  • 14. 5. 2017 15:09

    xxxxx (neregistrovaný) ---.142.broadband5.iol.cz

    Provozovat může, což nic nemění na věci co jsem říkal ohledně smluv pro TAXI a podobné.

    Tedy pokud se prokáže, že vůz byl (pravidelně) užit pro jiné než soukromé účely, resp. u firem jiné než bylo domluveno ve smlouvě (a tam co si pamatuji bylo u nás přímo uvedeno že ne přeprava osob jako činnost firmy, na to mají jiné smlouvy, dražší), tak pojišťovna (oprávněně) odmítne hradit.

    Jinak množstevní slevy pojistek atd to nevylučuje (a je to OK). A jasně, ceny bývají i nižší už i pro jedno jediné pojišťované auto (ono už i proto, že firemní řidiči mají povinné přezkoušení). Ale ne u autodopravy (natož pak lidí) coby předmět podnikání, tam je to radikálně jiné.

  • 12. 5. 2017 17:25

    P K (neregistrovaný) ---.36.broadband7.iol.cz

    Je to továrna na prachy. Taxislužba s dispečinkem na serveru a majitelem v daňovém ráji. Totéž jako internetová casina, jen se vymlouvají, že jsou jiní.

    Až bude muset mít řidič licenci, vozí lidi, bere za to peníze, měl by mít zkoušky, pojištění, koncesi a odvádět daně, bude vše v pořádku. Firma, co provozuje servery, by měla danit v EU, podle přísnějších předpisů, například nutnost koncese, danit v ČR.