Přesně takto jsme uvažovali při tvorbě programu, vymyslet a udělat to po svém, na základě téměř roku zkušeností s distanční výukou.
Na internetu jsou různé systémy Kahoot, Socrative atd.
Ale vždy tam chybí něco, co posune celý proces práce s žáky dále. Případně tam je toho moc navíc (animace, distrakční prvky).
Vímto je nástroj pro učitele určený primárně k samotnému procesu učení.
Na testování jsou jiných aplikací desítky.
Učitel má kontrolu a přehled nad tím co se děje a může reagovat live. Což je vlastně opak toho, že pošlete žákům test a pak počkáte až ho odevzdají.
Tvoříme koncept i metodiku. Nyní třeba jsme přidali řízený test, kdy se odesílají všem žákům úkoly ze sekvence a čeká se, až odpoví všichni a pak se jde dále, na další úkol. V podstatě úplně nová věc.
Ladislav Kafka, autor
Udržovat pozornost a motivovat žáky k výkonu je jistě potřeba.
Také jsem uvažoval o vlastní aplikaci, kde bych měl připravené otázky k tématu, které bych žákům postupně během lekce odkrýval a oni by na ně reagovali.
Stejně jednoduše bych tam podle potřeby mohl doplnit další otázku.
U otázek bych si mohl určit, zda na ně mohou odpovědět kdykoliv, nebo jen v určitém časovém intervalu.
Kromě těchto zásadní vlastnosti mám celou řadu dalších "nic to have".
Zkoušel jsem několik platforem, ale žádná to nemá alespoň z poloviny podle mých představ, tak zatím používáme sdílený dokument, tabulku v Google docs, což zdaleka není ideální, ale je to snadné řešení.
Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.