Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Učitelku rozčilovala distanční výuka, tak vymyslela aplikaci vímto.online od Mintaka - Udržovat pozornost a motivovat žáky k výkonu je...

  • 8. 4. 2021 2:02

    Mintaka

    Udržovat pozornost a motivovat žáky k výkonu je jistě potřeba.

    Také jsem uvažoval o vlastní aplikaci, kde bych měl připravené otázky k tématu, které bych žákům postupně během lekce odkrýval a oni by na ně reagovali.
    Stejně jednoduše bych tam podle potřeby mohl doplnit další otázku.
    U otázek bych si mohl určit, zda na ně mohou odpovědět kdykoliv, nebo jen v určitém časovém intervalu.

    Kromě těchto zásadní vlastnosti mám celou řadu dalších "nic to have".
    Zkoušel jsem několik platforem, ale žádná to nemá alespoň z poloviny podle mých představ, tak zatím používáme sdílený dokument, tabulku v Google docs, což zdaleka není ideální, ale je to snadné řešení.

  • 8. 4. 2021 8:53

    bez přezdívky

    Přesně takto jsme uvažovali při tvorbě programu, vymyslet a udělat to po svém, na základě téměř roku zkušeností s distanční výukou.

    Na internetu jsou různé systémy Kahoot, Socrative atd.
    Ale vždy tam chybí něco, co posune celý proces práce s žáky dále. Případně tam je toho moc navíc (animace, distrakční prvky).

    Vímto je nástroj pro učitele určený primárně k samotnému procesu učení.
    Na testování jsou jiných aplikací desítky.

    Učitel má kontrolu a přehled nad tím co se děje a může reagovat live. Což je vlastně opak toho, že pošlete žákům test a pak počkáte až ho odevzdají.

    Tvoříme koncept i metodiku. Nyní třeba jsme přidali řízený test, kdy se odesílají všem žákům úkoly ze sekvence a čeká se, až odpoví všichni a pak se jde dále, na další úkol. V podstatě úplně nová věc.

    Ladislav Kafka, autor