Hlavní navigace

Názor k aktualitě V Praze oficiálně začnou jezdit elektrické koloběžky Lime, mají jich být stovky od mar - Tak já jsem určitě pro budování stojanů na...

  • 23. 9. 2018 17:04

    mar (neregistrovaný) 46.167.246.---

    Tak já jsem určitě pro budování stojanů na kola, jenže prakticky není skoro kde je nově zařizovat a kde jezdit. Když se staví nové budovy, tak se naopak místem šetří a vše se nahundá k co nejvíc k sobě, takže to nakonec nevyhovuje nikomu. Navíc mi vadí, že to neprobíhá tak nějak přirozeně z vnitřku, ale že přitáhne vždycky nějaká nadnárodní "strašně cool" rádoby startupová firma a různé Krndy dělají ústupky hlavně jim.

    Co se dopravy týče - je to v celé ČR šlendrián, který by šlo rozebírat do nekonečna. Třeba jsem absolutně nezaznamenal nějakou jednoduchou snahu o řešení zásobování podniků. Vemte si takové centrum, třeba Na Poříčí a Sokolovská v Praze. Místo, aby firmy měly místa pro zásobování určena třeba do 300 m s rozvrhem pro jednotlivé firmy dle hodin (takto to funguje ve spoustě jiných městech), tak se stojí na chodníku, tím se blokuje doprava, omezují chodci a ničí chodníky. Dát místo a čas, kdy zásobovat může a holt se s nákladem projde - tedy netolerovat přísně pokutovat parkování v zákazech zastavení na chodníku. Taxikáři nemají omezený počet licencí dle počtu vytíženosti, v centru stojí všude, zabírají spoustu místa.

    K tomu přidejte:

    1) Zužování nebo dokonce rušení jízdních pruhů (Letňany, Zdiby)
    2) Retardéry
    3) Neexistující obchvaty
    4) Nedostačující P+R
    5) MHD v Praze sice fajn ale - nefunkční eskalátory, prakticky neexistující klimatizace, rachtající nepohodlné autobusy (SOR!)
    6) Zastávky na poblití - všude se hulí, špína, billboardy

    Nelze se pak divit, že jedni nevylezou z auta, druzí jsou akorát naštvaní.