První týdny povánočních výprodejů zatím ukazují, že lidé nakupují stejně jako před Vánoci a prodeje klesly o osm procent. Vyplývá to ze statistik e-shopového systému Shoptet s tím, že v porovnání s celoročním průměrem jsou prodeje o 18 procent vyšší.
Zároveň obchodníci po Vánocích ještě přidávají do výprodejů další produkty. „Do slev se dostane přibližně o 15 % zboží více než během vánočních nákupů,“ tvrdí šéf Shoptetu Miroslav Uďan.
„Rychle z prodejen a skladů mizí také outdoorové kamery, které jsou zlevněné na polovinu. Extrémně výhodná cena zvýšila zájem i o jinak poměrně těžko prodejné produkty, například Lumia s nepříliš podporovanými Windows se díky 50% slevě stala bestsellerem mezi telefony,“ dodává mluvčí Datartu Iva Pavlousková.
Podle Uďana plno zákazníků čeká na povánoční výprodeje s vidinou lepší ceny. "Slevy ale začínají před Vánoci a zůstávají na téměř stejné úrovni po celou dobu výprodejů. Rozdíl je opravdu jen v několika málo procentech. V případě, že máte vyhlédnutý nějaký produkt ve slevě, se ani nevyplatí na tyto výprodeje čekat. Navíc někteří obchodníci ve snaze podpořit prodeje „slevují“ z cen, které nejprve navýšili,“ říká šéf Shoptetu Uďan.
Loňský rok přinesl české e-commerce scéně další rekord a Češi na webu utratili necelých sto miliard. Statisíce objednávek přinesly starosti především dopravcům, kteří museli v některých dnech odbavovat i dvojnásobný počet zásilek, než byl dosavadní předvánoční průměr.
ds