Především pozor na pronájem modemů resp. jiných koncových zařízení. Podle ČTU totiž koncové zařízení není součástí poskytování telekomunikačních služeb, tedy Internetového připojení.
Pokud tedy máte pronajatý modem tzv. za výhodný peníz např. 70 Kč/měs. na dobu 48 měsíců, tak tento závazek musíte dodržet a tento závazek nekončí ani s poskytováním telekomunikační služby - tedy připojení k Internetu.
Ze zákona má koncový zákazník po 3 měsících v podstatě bez dalších vícenákladů možnost ukončit smlouvu s operátorem, ne ovšem smlouvu na pronájem modemu. Tak v praxi musíte doplatit např. 45 měsíců x 70 Kč/měs. = 3150 Kč, což s největší pravděpodobností bude podstatně vyšší než jeho pořizovací cena.
Tímto způsobem si především velká trojka operátorů drží zákazníka až 48 měsíců, ikdyž na to nemá prakticky právo, protože nikomu se nechce doplácet za něco co v případě výpovědi už nebude u nového poskytovatele potřebovat.
¨
Jak stále říkáme svým zákazníkům, velký operátor vás vždycky na něčem nachytá a je to jen otázkou času. Lépe zvolit středně velkého poskytovatele připojení, pro které budete PAN zákazník a ne jeden z milionů.....
S námi O2 roky vydrbávalo na automatických prolongacích u firemních čísel. Povedlo se nám utéct teprve tak cca. před čtyřmi roky. Možná už od té doby byla nějaká změna.
Jak se to podepisovalo, tak dali na svou dobu relativně rozumné sazby, ale hák byl v podobě automatického prodloužení smlouvy o další dva roky, pokud se výpověď nepodá v termínu a ten termín byl tuším 6 až 5 měsíců před koncem smlouvy. Když si člověk vzpomněl čtvrt roku před koncem smlouvy, tak smůla. Muselo se u nich stejně být dalších 27 měsíců.
Ano máte pravdu, všechny záludnosti smluv velké trojky neznáme, ale to asi nikdo a obávám se, že ani oni ne.....
V každém případě jde o to, že ČTU odmítá dlouhodobě rozhodovat spory týkající se pohledávek za dodané nebo pronajaté koncové zařízení a odkazuje operátory na obecné soudy ČR. No a proto toto vzniklo. Pokud by ČTU jasně řeklo, že koncový modem resp. router a nebo dokonce i SIM karta je prostě součást poskytování telekomunikační služby, což popravdě je, protože bez toho internet fungovat nebude, tak by se na to vztahovala i ochrana Spotřebitele ve vztahu např. k pronájmům modemů.
Právě ani dodaná SIM karta operátorem není považovaná za součást poskytované telekomunikační služby. Takže pokud zákazník nezaplatí např. za vyměněnou novou SIM kartu, např. po ztrátě, tak těch řádově 200 Kč vč. dopravného a balného musí operátor dát k obecnému soudu.
Velká trojka operátorů jen využila stanoviska ČTU, které z mého pohledu je naprosto chybné.
No hlavně nenabízíme služby T-Mobile, ale své vlastní na své konektivitě, se svými IP adresami a na svém rozsahu přidělených mob. tel. čísel od ČTU. Poskytujeme mob. služby volání a mobilního připojení k Internetu na základě smlouvy o propojení. To je právě ten rozdíl mezi námi a většiny virtuálních mob. operátorů. A zejména rozdíl mezi tzv. šedými operátory, kteří opravdu jen přeprodávají tarify T-Mobile a ve vztahu k T-Mobile jsou velký koncový zákazník, který s jejich souhlasem a nebo bez jejich souhlasu přeprodává tarify T-mobile třetím straně.