Hlavní navigace

Volání do televizních soutěží může stát desítky tisíc korun, upozorňuje ČTÚ

21. 10. 2020

Sdílet

Telefon - sluchátko Autor: Depositphotos

Český telekomunikační úřad upozorňuje televizní diváky, aby pečlivě zvažovali, za jakých okolností se budou po telefonu účastnit různých soutěží prostřednictvím speciálních linek se zvýšenou tarifikací. 

Telefonním číslům, která se objevují například v soutěžních blocích založených na spojení s moderátorkou ve studiu, se říká barevné linky. „Zpozornět by spotřebitelé měli zejména u žluté a duhové kategorie. Tyto linky začínají číslicí 9 a jsou tzv. službou s vyjádřenou cenou – což znamená, že je z daného telefonního čísla možno zjistit, kolik bude minuta telefonního hovoru stát,“ zdůrazňuje úřad.

Varování přichází na základě případu televizní divačky, které dorazil astronomický účet od jejího operátora. Když při volání do soutěže nebyla přepojena do televizního studia, hovor ukončila a ihned uskutečnila další. Za jednu reálnou minutu času tak uskutečnila několik telefonních hovorů, přičemž vždy došlo k zaúčtování nově započaté minuty volání – místo zpoplatnění cenou za jednu minutu souvislého hovoru tak bylo každé nově navázané spojení účtováno zvlášť.

Účet za účast ve třech hodinových televizních soutěžích se vyšplhal na několik desítek tisíc korun. „Zde je tedy potřeba zdůraznit četnost uskutečněných telefonátů, neboť především ta zapříčinila astronomickou výši telefonního účtu,“ podotýká ČTÚ.

V této souvislosti telekomunikační úřad zveřejnil přehlednou tabulku, jak se volání účtuje:

Jak se účtuje volání na barevné linky, tedy speciálně zpoplatněná telefonní čísla
Autor: ČTÚ

Jak se účtuje volání na barevné linky, tedy speciálně zpoplatněná telefonní čísla

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).