Hlavní navigace

Vysílací radě se nelíbí reportáž o Agrofertu, poslala upozornění České televizi

Sdílet

Filip Rožánek

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání upozornila Českou televizi, že podle ní porušila zákon. Konkrétně vysílací radě vadí červnová reportáž z pořadu 168 hodin věnovaná mimo jiné podnikání Agrofertu. Úřad došel k závěru, že pořad porušil zásadu objektivity a vyváženosti podle mediálního zákona. Uvedl to v tiskové zprávě o svém aktuálním zasedání.

V reportáži s názvem Stát jsem já byl citován analytik a komentátor David Klimeš, z jehož slov vyplynulo, že je podnikání Agrofertu bez dotací těžko udržitelné. Prostor k vyjádření zástupců Agrofertu ale chyběl. „Divákovi tak poskytl pouze jednostranný pohled na probírané téma,“ zhodnotila pořad vysílací rada.

Novinář doslova řekl: „Z poslední výroční zprávy Agrofertu víme, že na jedné straně se dotace podílejí až 40 procenty na konsolidovaném zisku, to je poměrně velký balík. A na druhou stranu také víme, že ten holding má 35 miliard úvěrů. To jsou prostě banky, které napůjčovaly té firmě, protože si myslely, že bude dělat dobrý byznys. A v té chvíli, kdy z toho ty dotace najednou dáme pryč, tak ten byznys nefunguje nebo funguje mnohem hůře. A já věřím, že banky, které úvěrují, se brzo začnou ptát, jestli je ten byznys udržitelný.“

Televize dostala od rady týdenní lhůtu k nápravě. 

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?