Hlavní navigace

Za prvních pět měsíců roku prodala tuzemská média reklamu za téměř 34 miliard korun

19. 6. 2018

Sdílet

Reklama - pan Vajíčko - znělka

Tradičně nejlépe se vedlo televizní reklamě, jejíž ceníkové příjmy od ledna do května přesáhly dvacet miliard korun, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku znamená nárůst o devět procent. O čtyři procenta si polepšila i tištěná inzerce, jejíž prodejci inkasovali necelých osm miliard korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za leden až květen 2017 a 2018.

Největší meziroční zlepšení vykázala rozhlasová reklama, když si zadavatelé objednali spoty v hrubé hodnotě 3,2 miliardy korun. Oproti minulému roku se příjmy rozhlasových stanic navýšily o dvanáct procent. O dvě procenta navýšili cenu prodaných billboardů i prodejci venkovní reklamy, když udali reklamní prostor v hodnotě přesahující dvě miliardy korun.

Videoreklama: Prima útočí na Seznam

V květnu nakoupili zadavatelé internetovou reklamu v ceníkové hodnotě 473 milionů korun. Nejsilnějším online hráčem je tradičně Seznam, jehož tržby přesáhly 220 milionů korun. Druhá skončila Mafra se 121 milionem a na třetí příče se umístila Economia s necelými 61 miliony korun.

Ceníkové příjmy internetových provozovatelů (klikněte pro zvětšení).
Autor: Nielsen Admosphere

Ceníkové příjmy internetových provozovatelů
(klikněte pro zvětšení).

Monitorované servery pak za květen prodaly videoreklamu v hodnotě 83 milionů korun. Seznam jen těsně uhájil své prvenství před druhou Primou, když prodal spoty za 21,8 milionu korun, zatímco Prima inkasovala 21,6 milionu. Nezaostávala ani třetí Nova s tržbou 19,2 milionu korun.

V květnu hlásí všechny mediatypy zlepšení

Jen samotné televizní reklamě se ve srovnání s loňským květnem povedlo navýšit letošní příjmy o 460 milionů korun, když květnové příjmy televizních stanic za odvysílanou reklamu činily 4,9 miliardy korun. Dvouprocentní navýšení prodané inzerce hlásí i tištěná média, v květnu jimi protekla reklama v ceníkové hodnotě 1,9 miliardy korun.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za květen 2017 a 2018.

O sedm procent si meziročně polepšily rozhlasové stanice, když jimi prodané reklamní časy dosáhly hodnoty 734 milionů korun. Šestiprocentní nárůst příjmů vykázal i segment outdoorové reklamy, když zadavatelé poptávali nosiče v hrubé ceně 509 milionů korun. 

Celkem si zadavatelé v květnu objednali u těchto čtyř sledovaných mediatypů reklamní sdělení za necelých osm miliard korun.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 6. 2018 6:09

    retro silenstvi (neregistrovaný)

    Je zajimave, ze se kazdy popada smichy za bricho, kdyz Prahou prochazeji clenove hnuti Hare Krisna, zpivaji neustale jednu opakujici se mantru, obleceni v oranzovych robach a za zvuku bubnu. Pak si pusti televizni reklamu, a tam se ho pomoci barev, zvuku, a predevsim opakovanim pusobivych frazi, snazi presvedcit ke konzumaci vybrane znacky ceskeho piva.

  • 20. 6. 2018 16:15

    běžný "spokojený" reklamní divák (neregistrovaný)

    A to já se zase musím pochlubit, že tolik energie (ABP, TrackMeNot,uBlock a cokoli dalšího použitelného) pro eliminaci "hlučné a blikající reklamní barevné stupidity" jsem od cca roku 2000 nikdy nevydal.
    Takže bijte se dál v prsa, jak Titanik sqvěle pluje, diváci jsou už stejně jinde, pokud jsou, tak neslyší a nevidí a pokud vidí a slyší, tak poslouchají cokoli, co není v té stupidní reklamě s křidélky, inkontinencí, energií sadármo, nepoživatelném jídle s výhodnou cenou a podobně.
    Kdo chce kam, pomožme mu tam.
    S radostí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).