No spoléhat se na příspěvky ostatních je dost diskutabilní. Problém s poštou totiž není systémový, ale lokální. Drtivá většina zásilek stejně dorazí v pořádku. Jen se o tom nikde nedočtete, protože spokojený zákazník nemá potřebu to dávat najevo. Na internetu se dočtete akorát o těch špatných. A když už se objeví nějaký článek, jako třeba tento, tak se tam stejně dozvíte stejnou písničku. Nespokojený zákazník s poštou, který bude vychvalovat konkurenci. Což sice má informační hodnotu, ale ve skutečnosti mohou být dosti zkreslené, způsobenou negativní zkušenosti jedince. Zvláště u těchto příspěvků není jisté, zda se jedná aktuální stav nebo o neustálou kritiku jedince, který poštu použil naposledy před pár lety nebo si jen honí ego a přivlastňuje si něco, co se nestalo. Jako nechci odsuzovat ty, co skutečně mají špatnou zkušenost s Poštou. Jen bych takové příspěvky nebral jako jasnou věc, že Pošta je neschopná. Právě tím, že jde o lokální problém, je právě potřeba to otestovat sám na sebe, zda pošta doručí v pořádku nebo dělá naschvály.
Ten Váš způsob, a způsob zásilkovny, je ovšem identický s tím co má Pošta jako "Balík na poštu" nebo nově "Balíkovna".
Zásilkovna je v pohodě. Ovšem u nich se mi zásadně nelíbí jedna věc. Pokud moje cílové místo nebude mít místo, tak prý balík přenesou do jiného bližšího místa, kde bych si to pak měl převzít. K čemu mi to ale k čertu je, když nejbližší další místo je několik kilometrů dále v sousední obci a nemám auto. Možnost přeposlat balík zpět na mé cílové místo jaksi nikde nevidím. Zatím se to naštěstí nestalo, ale tento nekontrolovatelný přesun jinam mě děsí.
Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.