Hlavní navigace

Názor k aktualitě Zoot.cz v tichosti zkrátil dobu pro vrácení zboží a zavedl "Zodpovědné nakupování" od h4x0r - Ono už vůbec není od věci si přečíst...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 1. 2019 9:37

    h4x0r

    Ono už vůbec není od věci si přečíst článek i diskuzi a snažit se text pochopit před tím, než se budu zapojovat do diskuze, že?

    To, co jsem v článku napadal, byla formulace, že některé podmínky (při vracení v zákonné lhůtě) zákazník může porušit, ale prodejce je oprávněn ho za to pokutovat. Takže je jednoznačně chybou autora článku, pokud mezi důvody oprávněné penalizace v zákonné lhůtě uvádí ty visačky apod.

    Druhá věc je případný spotřebitelský spor. Vzhledem k tomu, jak striktně se (z mé zkušenosti) uplatňuje premisa "spotřebitel je slabší strana", tak jsem naprosto přesvědčen, že pokud spotřebitel prohlásí, že ho visačka při zkoušení škrábala a tak jí odstranil, bude to bez dalšího akceptováno.

    Pokud by navíc soud byl vyloženě formální, tak se bude držet toho, že zákazník má právo nevyhovující zboží do 14 dnů vrátit a není povinen dokladovat, proč to tak udělal (nelíbilo se mi, bylo mi malé, barva/vzor byla jiná, než jsem si představoval atp). A pokud zákazník zboží může reálně 14 dnů používat a přesto má nárok ho nepoškozené vrátit, tak do 14 dnů používání oděvů zcela jistě patří i odstranění visaček.

    PS: Jedna gramatická - zkuste se vyvarovat nesmyslů jako "14ti" (https://e-ott.info/2008/03/20/jak-se-pisou-radove-cislovky/)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).