Hlavní navigace

Zoot.cz v tichosti zkrátil dobu pro vrácení zboží a zavedl "Zodpovědné nakupování"

16. 1. 2019

Sdílet

Zoot Autor: Zoot

Český módní e-shop Zoot.cz, který už se delší dobu potýká s problematickou finanční situací a loni se dokonce v prvním pololetí propadl do ztráty, citelně zkrátil dobu pro vrácení zboží.

Původní velmi štědrá 90denní lhůta, během které bylo možné zboží „beztrestně“ vyzkoušet, se nyní zkrátila na 30 a za určitých okolností dokonce jen na 14 dní, tedy na dobu, která je pro možnost vrácení zboží bez udání důvodu garantována ze zákona. Na změnu v podmínkách, která proběhla koncem loňského roku, přitom e-shop zákazníky nijak zvlášť neupozornil.

Na facebookové stránce Zoot.cz si tak někteří zákazníci stěžovali, že se o změně dozvěděli až z faktury. „To, že jste zkrátili lhůtu, je samozřejmě vaše právo. Už je ale horší, že o tom nedáte nikde jasně vědět a zjistím to náhodou z faktury, kterou už netisknete a posíláte mailem,“ stěžuje si například jeden ze zákazníků.

Na dotaz Lupy, proč zákazníky na změnu neupozornil, e-shop ani po několika urgencích neodpověděl.

Možnost vrácení zboží do 30 dnů na Zootu zůstává v případě, že se jedná o nepoužité zboží, v původním stavu, se všemi visačkami a originálními obaly. V případě vracení v zákonné lhůtě je podle e-shopu možné některou z uvedených podmínek porušit, klient tím ovšem riskuje finanční penalizaci ze strany obchodu. Podobným způsobem navíc není vůbec možné vracet například spodní prádlo ani plavky.

Patrně ve snaze omezit tzv. vratky, které jsou pro obchod finančně nákladné, e-shop v průběhu loňského roku také zavedl opatření proti „vášnivým vracečům“, tedy zákazníkům, u kterých za poslední rok „drtivě převyšují vrácené kousky nad koupenými nebo dvakrát zmeškali vyzvednutí objednávky.“ Takoví zákazníci si mohou najednou objednat maximálně 6 kusů oblečení a Zoot po nich může chtít platbu předem. Obchod pravidlo eufemisticky nazývá „Zodpovědné nakupování“.

Aktualizace [18. 1.]: „Od půlky prosince 2018 jsme zkrátili dobu na vrácení zboží z 90 na 30 dnů. Taková doba je na českém trhu běžným standardem a my jsme tomu přizpůsobili. Z historie našich dat vyplývá, že většina našich zákazníků 90 denní lhůtu na vrácení nevyužívá. Nejdéle si naši zákazníci zboží nechávají při vánočních nákupech, i tak se ale s vracením vejdou do 30 dnů.  Díky zkrácené době se navíc zboží dostává rychleji do oběhu a je tak k mání pro další zákazníky. Zákaznický proces je zcela transparentní, zkrácená 30 denní lhůta na vrácení je jasně viditelná na všech potřebných místech. Všechny budeme ještě o změně oficiálně informovat,“ zareagovala nakonec ve čtvrtek na naše dotazy Andrea Burgerová, tisková mluvčí Zoot.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).