Hlavní navigace

ZOOT končí s vlastními výdejnami, zboží bude distribuovat přes módní obchody

25. 1. 2021

Sdílet

Zoot OC ČM

Vlastní „Výdejny radosti“ online prodejce módy ZOOT definitivně končí. Zákazníci budou moci zboží z e-shopu nově vyzvednout v síti 120 módních obchodů se zkušební kabinkou. Firma si od uzavření vlastních výdejen slibuje přechod na udržitelnější byznys model.

K uzavření Výdejen radosti podle firmy přispěla i pandemie, kdy se zvýšil zájem o zasílání zboží domů. „Během loňského roku se poměr objednávek doručených domů zvýšil z 20 % na 60 %. Díky tomu nám klesla průměrná vratka ze 70 % na 50 % a letos máme cíl dostat se postupně na průměrných 35 %,“ říká výkonný ředitel ZOOTu Milan Polák. Na konci loňského roku ZOOT například začal prodávat zboží i přes Alzu.

Vlastní výdejny e-shop provozoval od samotného počátku, ale dlouhodobě se potýkaly s vysokými náklady a náročným systémem vratek, kdy si zákazníci objednali více kusů zboží najednou a nevhodné kusy hned ve výdejně vrátili.

„Máme zákazníky, kteří si objednali ročně věci dohromady za 600 tisíc korun, ale koupili zboží za 20 tisíc korun. Díky tomu jsme si spočítali, že 20 % celých zásob máme neustále na cestě mezi naším skladem a Výdejnami radosti,“ vysvětluje Polák. Ke snížení vratkovosti chce e-shop zákazníky motivovat různými odměnami a VIP službami.

Z původních dvaceti vlastních výdejen už není v provozu žádná. Nová síť výdejen momentálně zahrnuje 120 partnerských módních obchodů v Česku a na Slovensku, přičemž do konce roku by jich mělo být 150 a počet podle ZOOT do budoucna nadále poroste. Zákazníci si budou moci zboží na partnerských výdejnách i vyzkoušet.

„My mnoha českým módním butikům pomůžeme v nesnadné době, přivedeme jim do obchodů spoustu potenciálních zákazníků a ony zas pomůžou nám – vydávat naše objednávky a dál rozšiřovat naši službu "vyzkoušení rovnou při vyzvednutí,“ slibuje si od zavedených změn Polák. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 26. 1. 2021 8:54

    Roman P.

    Rozumím správně větě:
    "... zákazníci objednali více kusů zboží najednou a nevhodné kusy hned ve výdejně vrátili."?

    Takže si podle nového modelu sice na partnerské prodejně objednané zboží mohu vyzkoušet, ale když mi nebude vyhovovat, tak ho nemůžu rovnou vrátit?
    Jinými slovy - znepříjemníme zákazníkům možnost vrácení zboží? Proč bych se tedy zdržoval zkoušením?

    Rozumím správně další větě:
    !... mnoha českým módním butikům pomůžeme v nesnadné době, přivedeme jim do obchodů spoustu potenciálních zákazníků..."?

    Ony jsou v této nesnadné době butiky otevřené?
    Maximálně tak v Teplicích, tam lze zařídit mnohé... :-)

    26. 1. 2021, 08:57 editováno autorem komentáře

  • 25. 1. 2021 18:44

    bubla

    Překvapilo mě poměrně nízké procento vrátek. Vzhledem k tomu, že jejich označování velikostí je úplně mimo a u každého kusu jinak. Jednou jsem u nich koupil tričko XXL které bylo na šířku o 8 cm širší než současně zakoupená mikina XXL. Bohužel ostatní obchody na tom nejsou o moc lépe. Takže já vždy kupují XXL i XXXL velikost, takže 50% vrátka je u mě minimum. Když k tomu připočteme, že spousta věcí i přes správnou velikost nesedí, často je materiál mnohem horší než to vypadá na fotkách... Takže za mě se vratky u oblečení pohybují okolo 90 - 95 % a nevidím moc šanci, že by to bylo lepší, pokud si výrobci nesjednotí číslování. Mimochodem třeba tohle je jedna z věcí, které jsem si sliboval od EU :+(

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).