tolik to nebude, ale tipl bych to na dvoj az troj nasobek udavane castky. Jenze to uz by si pak treba seznam nemohl libovat ze ma 40% internetoveho byt treba jen reklamniho trhu.
Osobně bych ještě hádal takových 150,000,000 milionů vyhozených do různých katalogů, zpětných odkazů, a supr "výhodných" zápisů na ještě "výhodnějších" portálech. Myslím, že bychom se divili kolik zadavatelů se nechá okrást a dá 5.000,- až 50.000,- do katalogů ražení www.superlevnaplastovaoknapouzezde.cz . apod.
Asi jen kratkou noticku, abych uvedl veci na pravou miru:
- zarazeni do projektu Admonitoringu je zdarma, placeny je odber dat. Tzn. ze vsechna mala media mohou zaradit - a to vcetne Googlu :-)
Byl bych rad takovym optimistou, jako Vy, s temi 24 mld. verte, ze to by se mi libilo.
pak by se tedy kategorie v prvni tabulce rozhodne nemela jmenovat "Internet" ale "Kousek internetu" nebo "Ti z internetu co nam plati" ci "20 vyvolenych projektu na internetu"..
Sice docela chapu ze ziskat data o trzbach za reklamu na internetu muze byt celkem narocne, ale pokud udelaji takovyto nesmyslny vyberovy pruzkum, nemeli by to vydavat za reklamni trzby na celem (ceskem)internetu. Kdyz jen tak namatkou popremyslim..to si ta agentura mysli ze treba trzby googlu v CR jsou zanedbatelne? Nehlede na desetitisice malych projektu, ktere si vydelaji na svuj provoz. Caly ten pruzkum nemuzou vydavat(vlastne bohuzel muzou) za srovnani trzeb v jednotlivych odvetvich, pokud do toho nezahrnou alespon odhad trzeb vsech malych hracu. To, ze za reklamu na internetu povazuji jen display a text je uz samo o sobe dost zkreslujici..
Navic pokud berou treba Novu jako celek(tzn i reklamy behem erotickych poradu v noci), meli by do internetu pocitat i reklamni trzby z pornobyznysu a to bychom se asi dostali uplne k jinym cislum..
Myslim ze je realny odhad, ze celkove reklamni trzby na ceskem internetu presahuji onech 24mld zminenych u TV(zalezi na tom zda jde o trzby ceskych subjektu na celosvetovem trhu, ci vsech subjektu na ceskem trhu..to je samozrejme velky rozdil)
Díky za názor!
Aniž bych chtěl vystupovat jako advokát AdMonitoringu, potažmo SPIRu, myslím, že definice monitorovaných formátů zní jasně - zatím jen prostá display a textová reklama.
Ano - hypotetické započítání dalších forem a formátů by zcela jistě mělo za následek předehnání venkovní reklamy i rozhlasu. V textu je to konečně zmíněno!
ad - jeden uživatel zcela jistě vygeneroval více než 500 Kč reklamních peněz, nad přesným číslem můžeme polemizovat. Opět se ale přitom pohybujeme za mantinely monitorovaných forem AdMonitoringem.
Souhlas, stačí se podívat na "Aktuální seznam médií monitorovaných AdMonitoringem" a vidíme že je tam hrstka velkých hráčů a dál nic ... vypadá to jako PR AdMonitoru aby si další weby co chtejí být v jejich užasných statistikách taky zaplatili měření.
Ke zminenym 2 mld. korun by se musi pricist dalsi sluzby (sklik, firmy.cz, adfox, etarget, adwords...). Pokud to admonitoring neuvadi, pak pouziva chybnou metodologii a hlavne tim hrube poskozuje trh!!
Pokud by byly zapocteny vsechny reklamni prijmy internetu, pak preskoci jak radia, tak outdoor. Cekal bych od Martina Schreiera veci peclivost pri praci s daty.
Jak si pak mam vysvetlit hloupou anketu, ve ktere lze odpoved "ano", ale "ne" uz nikoliv. Tvrdim, ze uzivatel v prumeru vygeneroval vice nez 750Kc.
Kdyz by to bylo mozne, tak rad zaplatim 500kc treba i mesicne za to, ze seznam.cz o tech 500kc mesicne z reklam prijde a treba bych platil i 1000Kc/mes, pokud bych vedel, ze Seznamu to hodi -1000Kc/mes.
--
Strcte si sve reklamy do < | >
Letmým pohledem na monitorované servery spadající pod Seznam.cz vidím, že nejsou zahrnuty Firmy.cz a Sklik, což může celkový příjem z reklamy dost zkreslit. Příjem Seznamu z internetové reklamy je asi o dost vyšší.