Hlavní navigace

Názor k článku Accelerated Mobile Pages (AMP): Jak fungují a jak pomáhají webům? od Martin Michálek - a) OK, potvrzuji, že v některých málo používaných...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 9. 2018 19:33

    Martin Michálek

    a) OK, potvrzuji, že v některých málo používaných mobilních prohlížečích udělá Google CDN přesměrování. Pravděpodobně detekuje podporu některé technologie a při nepřítomnosti přesměruje. (Testoval jsem na https://www.google.cz/amp/s/amp.reddit.com/r/gifs/comments/9fi2os/qwop_cosplay/, když by si to chtěl někdo zkusit.) Vaše formulace "zna ho jen chrome" vyznívala tak, že si AMP stránku na své doméně nemůžu zobrazit mimo Chrome (nebo třeba Safari, které AMP CDN také podporuje).

    c) "preload neni zrychleni!"

    Není. Je to příčina zrychlení. :-) Preload můžu udělat na vlastním webu. A pokud s vysokou pravděpodobností vím, kam uživatel klikne v dalším kroku, udělal bych to. Znamená to, že podvádím? Uživatel přeci pozoruje zrychlení. Preload je běžná taktika v těchto situacích.

    Slovo "podvod", které tady někteří zmiňují, vážně na místě není. Preload může dělat kdokoliv. Google navrhl AMP tak jak navrhl, aby preload mohl dělat i on.

    Mimochodem, to je také jeden z důvodů, proč Google nebude nikdy preloadovat "jakoukoliv" stránku. Dnešní weby stahují v assetech kritických pro vykreslení i stovky kilobajtů dat. To se u AMP webů snad nestane. Blokující JS zde neexistují a CSS má limit 50kB.