Pojem "blokování reklamy" není přesný, protože uživatel nic neblokuje, ale uživatel pouze nestáhne určitý obsah, na který odkazují elementy v kódu, případně nenechá svým prohlížečem určitý kód zpracovat.
Což je samozřejmě nezadatelné právo uživatele, protože nikdo jej nemá právo nutit, že k určitému obsahu musí povinně stáhnout a nechat určitým způsobem zpracovat další reklamní obsah.
Nakonec existují třeba i textové prohlížeče atd., které reklamní bannery ani zpracovat nemohou...
Vydavatelé se pak sami rozhodli zpřístupnit své servery komukoli zdarma a pokud se jim to nevyplácí, mohou je klidně dát pod heslo a zpoplatnit.
Navíc uživatele vede k blokování především to, že míra reklamního kódu a obsahu dosahuje obrovských rozměrů. Je to neúměrně náročné na přenos i na výpočetní výkon počítače.
Například starší stroj na pomalejší lince prakticky NELZE používat bez nějakého filtru reklam.
Za prvé, obyčejný švec samozřejmě nevyráběl kopyto na každého zákazníka zvlášť - to by se sakra prodražilo - ale měl jich vícero v zásobě a po změření vybral to nejvhodnější.
Za druhé, situace se změnila. Reklama už neplní funkci vzájemně prospěšného zpravodajského kanálu mezi výrobcem a zákazníkem, Dnes se zboží vyrábí v mnohamilionových sériích, prakticky výhradně v Číně, a jeho parametry napříč daným tržním segmentem jsou v podstatě totožné, mění se jenom cedulička se značkou. Trh je zaplněn nepotřebným zbožím a reklama má přesvědčit zákazníka (1) že to nepotřebné zboží potřebuje, a (2) aby si to nepotřebné zboží koupil "právě u nás" (tj. aby si zvolil jednoho konkrétního okravatovaného parazita v zástupu zaměnitelných okravatovaných parazitů a přispěl právě jemu na nové Bentley).
Tuhle hru s nimi hrát nebudu. Já se potřebuju najíst (uvařím si ze základních surovin ze statku, protože nejsem svině líná), být v teple (jistí nejbližší armyshop), dopravit se z místa na místo (boty viz armyshop, na delší vzdálenosti kolo z nejbližšího bazaru, které mi kamarád mechanik vybere a seřídí výměnou za dvě piva) a mít funkční počítač (z komponentů, které mi poradí kamarádi ajťáci). Všechno ostatní je jen zbytečná zátěž. Nepotřebuju, aby o mou pozornost soupeřilo dvacet reklam na tablety, protože jsem dodnes nepřišel na to, k čemu je tablet dobrý. Nepotřebuju, aby o mou pozornost soupeřilo dvacet reklam na banky, protože banky slouží jen k tomu, aby mi stát mohl snáze ukrást peníze. Nepotřebuju být přesvědčován, že si mám koupit novou polívku od Knorra nebo zmrzlinu od Algidy, protože je to beztak oboje Unilever a nevzal bych to do huby, ani kdyby mi platili. A nepotřebuju vidět ani reklamy mobilních operátorů, protože tu máme stejně jenom tři a všichni tři stojí za houby. Takže co? Takže nic. Nemají mi co nabídnout. Až budu něco potřebovat, seženu si to sám. :P
Jak poznate, k cemu AdBlock dotycny pouziva ? Ja jej pouzivam napriklad jen k blokovani "socialnich" sajrajtu na strankach (u nemobilniho pripojeni). Reklamy dokazu ignorovat i kdyz jsou zobrazene a Flash nemam.
Stejnou otazku lze polozit, zda-li ma uzivatel trpet smirovani pomoci Canvas-fingerprinting. Ostatne zase tolik zajimaveho a jedinecneho obsahu neni, at si jej tedy vydavatel klidne zablokuje (priklad: ihned.cz).
Článek IMHO směšuje dohromady dvě zcela rozdílné věci. Jednou je AdBlock (dnes spíš AdBlock Plus), rozšíření prohlížeče (ne plugin), které umožňuje uživateli definovat pravidla pro to, co chce na stránce zobrazit a co ne. Druhou jsou předpřipravené sady pravidel pro toto rozšíření. Já třeba AdBlock Plus používám, ale místo dodávané sady pravidel mám svá vlastní.
Na samotném rozšíření není nic špatného ani morálně pochybného a jeho soudní zákaz by byl naprostou absurditou (což bohužel nevylučuje, že by tak soud rozhodnout mohl). Předpřipravené sady pravidel jsou ale IMHO z morálního hlediska dost pochybné v okamžiku, kdy ten, kdo je připravuje, za zaplacení výpalného nechá příslušnou reklamu projít. Je to morálně pochybné jak vůči vydavatelům a reklamním agenturám, tak vůči uživatelům. Tenhle business model mi připadá, jako kdyby někdo poskytoval antivir a vydělával na tom, že za úplatu nechá určité viry projít. Jestli je to ale nelegální, to je úplně jiná otázka. IMHO ne.
Naopak nejvíc peněz se vydělá na lidech, kteří na to "nemají". Nemají třeba na to, aby si koupili Porsche...
Ale pokud jim nabídnete zboží v hodnotě 100 Kč za 1500 Kč, tak to klidně koupí. Navíc mohou nakupovat na splátky.
Ze své praxe vím, že dobrých 80% majitelů drahých telefonů na ně prostě "nemá" a řeší to splátkami a šetřením na jídle, oblečení atd.
Pokud vím tak v neměcku stejně jako v ČR se precedenty vůbec neřeší. Toto je specialita USA, anglie apod. Soudce musí při rozhodnování přihlížet pouze na zákony platné pro daný proces (to jestli aktuálni čí historické zaleží spíše na typu sporu)
Takže adblock se ničím ohánět nemůže.
Každopádne z hlediska mě jako uživatele adblock je fajn, z hlediska mě jako provozovatele webu adblock použivají paraziti.
Jen abychom se nedivili, až budeme moci používat pouze schválené prohlížeče, jejichž licenční podmínky nedovolí uživateli jakékoliv modifikace stránek.
Pro inspiraci viz http://www.wired.com/2015/04/dmca-ownership-john-deere/ o tom, kterak váš traktor nemusí být úplně tak váš, jak by si jeden mohl myslet.
No právě, a díky reklamě Baťa mohl prodávat více bot, mohl je vyrábět levněji a více lidí mohlo začít chodit v botách. A přesně to samé platí o internetu a reklamě. Jen jedna výhrada, ty boty těch ševců byly samozřejmě kvalitnější, byly totiž na míru a ne podle jednoho kopyta pro více lidí.
Takze hypoteticky subjekt A zaluje subjekt B pro neco cokoli. Subjekt A to "umyslne" prohraje (zkazi obhajobu) tim vznikne precedenc pro tento typ zaloby. A dalsi kdo by chtel zalovat subjekt B bude ve znacne nevyhode. To ze subjekt A byla jen figurka je nepodstatne a nezjististelne.
Jakmile se čehokoli zmocní komerce, jde to zcela zákonitě do kopru. Vždy a za všech okolností. Z činnosti, provozované pro dobrý pocit, nebo pro osobní uspokojení se, tím, že se z ní stane způsob obživy, stává žernov osličí a ze zábavy práce se vším, co k tomu patří. Děkuji, už jsem zvracel. Když vidím, co obnáší slovo práce dnes, jsem rád, že jsem v důchodu. A zle bude s každým, kdo by mne jakýmkoli způsobem zkoušel nutit k tomu, aby šel znovu pracovat.
Podívejte se, v Německu se vás zeptají kolik rohlíků sníte na snídani a jen tolik jich koupí, ani o jeden více, u nás jdete a koupíte 6, nebo 8 rohlíků. O ceně rozhoduje především poptávka, tedy ochota kolik se dá nejvíce zaplatit za službu, či zboží. No a u nás ta hranice je postavená výše. Proto jsou i vyšší ceny. je to dynamický systém, který vždy nalezne optimální rozdělení zdrojů. A to jsou fakta dané výší cen. Ty jsou vysoké tak proto, že obchodníci naleznou dostatek kupců, kteří jsou ochotni je platit.
A to je váš omyl, že můžete někdo rozhodnout, kdo přemýšlí blbě a kdo dobře, to totiž se hledá realizací toho konkrétního nápadu, a o výsledku rozhoduje trh. Předem se tedy o jakémkoliv názoru nedá říci, je-li blbý, či ne. A to dokonce ani o těch vašich ne. Svět je sice dokonalý, ale není tak jednoduchý, jak byste si přál :-)
Ale nepovídejte, k tomu je velmi lehká pomoc, zboží proženete přes pár firem a každá si přirazí 10% a hned máte cenu jakou potřebujete. Prostě pokud takový zákon existuje, je nesmyslný, protože se dá lehce obejít. Například i tak, že zboží vyrobíte v ČR a do Německa vyvezete zase za potřebně vysokou cenu.
Ale je. Jen blbci, jako vy, dělají z prdu vědu. Jan Werich blahé paměti kdysi řekl: Z ničeho se nemá dělat věda, ani z vědy, natož ze života. A já se toho držím. Reklamy nechci, takže je zablokuji a fertig! A žádný tupoun mi nebude kázat bludy o tom, jak je ta snůška nesmyslů a lží, vygenerovaná bandou lehkoživků potřebná a užitečná. Když zjistím, že něco potřebuji, tak si to koupím a koupím to ne tam, kam mne nějaká nablblá reklama pošle, ale tam, kde ze zkušenosti a referencí známých vím, že nakoupím levné a kvalitní zboží. Je zajímavé, že o takovýchto nákupních pramenech veškeré reklamy cudně mlčí. Není se co divit. Reklama je prodejná děvka a jediným jejím smyslem je, donutit dav aby kupoval předražené šunty. Takže zbavit se reklam znamená uchovat si nezávislost a rozhled.
Realita je taková, že reklamní průmysl, stejně, jako cokoli jiného, včetně vesmíru, má své nepřekročitelné hranice. A přefouknutý balonek prostě praskne. Takže brzy dojde k tomu, že většina těch, co reklamu vyrábí a vnucuje, půjde stát frontu na pracák. A svět se bude točit dál.
Systém, který je založen na tom, že pár všehoschopných dacanů se má dobře a zbytek na ně musí otročit a nechat si všechno líbit, nemá budoucnost. Jednoho dne dojde k tomu, že porobená masa si uvědomí, že když nic, kromě otročení, nemají, nemohou o nic přijít a vezmou si násilím to, o co je těch pár všehoschopných dacanů léta okrádalo. Bylo to tu už několikrát a přijde to, už brzy, opět. Každá civilizace zatím vždy dojela na to, že vygenerovala příliš mnoho chudých. Už staří Římané věděli, že pokud chtějí mít v zemi klid, musí poskytnout lidu chléb a hry. A v momentě, kdy se této zásady vzdali, Římská říše skončila.
howno! kapitalizmus je stejně patologický jako socializmus nebo fašizmus. mezi socializmem a kapitalizmem je stejná sociální skupina ze které se žije. ...a veselý kapitalizmus umí generovat podnikatele kteří přidávají do alkoholu jedy, ředí naftu, do potravin dávají chemické látky a neumí postavit tunel blanka. v čem je rozdíl? stejný typ podvodníků jako za socíku.
Rozdíl je v tom, že mě to nemusí zajímat, mohu si žít po svém a do života mi nekafrají zaprdění strejci :-))) I když toto v EU už pomalu přestává platit, nemravný socialismus se vrací, ale pořád je to ještě lepší, než to bylo tehdy, stále je prostor pro pracovité a slušné lidi, to dříve nebývalo. Jinak kapitalismus je velmi morální systém, ráno se probudíte, jdete do práce, tam jste predátor a po cestě domů se stavíte v obchodě, kde jste oběť pro jiné predátory. Tak během dne si vyzkoušíte všechny role. Berete a vracíte co jste si vzal.
Jsem svéprávný, takže na to, abych zjistil, co potřebuji, nepotřebuji reklamu. A když si budu chtít vybrat kvalitu za dobrou cenu, tak už je mi reklama úplně na... Takže zablokovat a komu se to nelíbí, ať mi pr..l políbí! Reklamu, v podobě, jaká se dnes tlačí do masmédií a na internet potřebuje k životu jedině tvor s IQ tykve.
Je to tak
Osobne mohu napriklad uvest, ze dotycny jde s rodinou na smazeny hnus do Mc, utrati tam 500Kc, ale na dotaz, proc si nedosli na normalni obed mi rekne, kde bych na to vzal, nejsem milionar.
Znam i nekolik rekneme velmi naprumene movitych lidi, a nikdo z nich si telefon za 10k+ nekoupi, protoze to povazuje za vyhozene penize, kdyz jim stenou sluzbu udela telefon za 3k.
Než bych měnil nastavení svého Adblocku, (blokovat tvrdě vše), raději půjdu na jiný, méně debilní, web. protože neexistuje web, který má určité informace jako jediný. Vždy je možnost se k tomu, co se chci dozvědět, proklikat nějakou oklikou. Takže pokud chce provozovatel nějakého webu blokovačům reklam zakázat přístup, bude jedině sám proti sobě. Zatím jsem se s debilitou typu: povl reklamy, nebo máš smůlu, osobně nesetkal, ale jestli si někdo myslí, že mne donutí k tomu, abych Adblock a další vypnul jen kvůli tomu, že je na hlavu padlý, tak má smůlu.
Nikoliv, každý systém je dobrý pro všehoschopné a gaunery. Socialismus, nacismus, komunismus přímo tyto špatné vlastnosti v lidech podporuje a odměňuje. Komunisty a nacisty byli právě jen hloupí a nebo gauneři. Stejně tak jako třeba domovními důvěrníky.
Jen kapitalismus poskytuje prostor pro slušné lidi ke slušnému životu, nezávislému na těch gaunerech.
Starý Řím nedojel na chudých, ale na sociálních dávkách - chléb a hry, chudý člověk má svých starostí dost, ten se stará jak by přežil, zlo páchají především lenoši na sociálních dávkách, kteří se o své živobytí nemusí starat, protože je ostatní živí. A sociální dávkou je i zaměstnání u státu, nebo dotace, nebo státní zakázka.
Reklama neslouží vám, ale obchodníkům a producentům, tedy těm co souhrné jmění společnosti rozmnožují. Kvalitním a výhodným nakupováním ničeho reálně nepřibude, vy máte zdroje jaké máte, žádné jiné. Nelze mít jen sobecký pohled na svět, i když i ten je důležitý, a nikdo nemá dostat nic zadarmo, ani obchodníci.
Opacny extrem privatizace vseho uz byl take vyzkousen, vysledek .... http://trzaskalik.blog.idnes.cz/c/452677/chile-realita-za-fasadou-skvelych-cisel.html
Proč bohužel, kdyby reklama nefungovala, tak telefon nemáte žádný a jste bez příjmu, protože těch, kdo by měli na vaše služby, by bylo velmi málo. Obvykle v malém městečku či vesnici byl jeden lékař, jeden lékárník a jeden kněz, pár sedláků, obchodníků, kteří by na to měli.
Společnost má být vyvážena, kreativní nemohou být všichni, to by nefungovalo, lidé by vymýšleli inovace, ale informace o nich by se nešířila, protože by nebylo dost kopírovačů, kteří právě toto dělají, takže každý by pořád znovu vymýšlel kolo. Naopak, tak je to dobře namíchané, 1% něco vymyslí a vyzkouší a zbytek zkopíruje jen to, co se povede. Ne každý nápad je totiž proveditelný a přínosný.
Omyl, optimální z hlediska systému a vzhledem k jeho potřebám na hospodaření se zdroji neznamená co nejvíce kvalitní, optimální znamená dostatečně kvalitní, spíše na dolní mezi kvality. Vyrábět příliš kvalitní věci je mrhání zdroji. Taky nemáte oči i vzadu na hlavě, když vám stačí jen dvě oči vpředu. Je to univerzální princip, který respektuje i evoluce.
S reklamami v TV už jsem se také úspěšně vypořádal. Je velmi půvabné, když se k reklamě na, dejme tomu prášek na praní, ozývá z reproduktorů Jarda Štercl, nebo povídky Šimka a Grossmanna. A na internetu pak po onom kolapsu zbude jen kvalitní, reklamou neznečištěný obsah. (Včera bylo pozdě). A ještě něco: V ČR stále platí zákon o zákazu tzv. vázaného prodeje. Co to znamená? třeba: Chcete tmavou tlačenku, ano prodám, ale jen když si k ní koupíte ještě dvě jitrnice. Takže tím, že do webu o konvalinkách cpu reklamu na cokoli jiného jsem už na hraně onoho zákona. A v momentě, kdy začnu kohokoli nuti, aby blokování reklamy vypnul, dopouštím se, podle stále platného zákona, trestného činu!
Uživatel staršího stroje je buď bohatý (spořivý) a reklama na něj nepůsobí a nebo chudý a reklama na něj působí, ale zase nedisponuje tolika volnými prostředky, které by mohl utrácet. Takže u obou skupin je účinnost reklamy malá.
No a aby věci nebyly vyráběny jen na zakázku (drahé a dostupné jen pro nemnohé, technický pokrok téměř vyloučen, protože nemá logický smysl), potřebujete hlavně reklamu Vy osobně, aby díl nákladů na vývoj a výrobu vám zaplatili ti lidé, co jimi tak opovrhujete a reklamou se ovlivnit dají.
Všimněte si, že v dobách, kdy věci byly především vyráběny na zakázku pro bohaté, bylo hlavním jejich atributem ornamentální zdobení a to byla samozřejmě taky reklama, ale v tomto případě reklama toho, kdo si je objednal, ukazoval tím, já na to mám.
Dnes z věcí ornamenty vymizely a orientujeme se na technická data a cenu.
Ano, ale to není výše řešený případ, protože ti mají výkonné počítače a rychlé připojení přesto, že jsou chudí a na ně reklama právě působí a mají rezervy, byť externí, které jsou schopni utrácet, takže přirozeně jsou cílovou skupinou. Svět je dokonalý takový jaký je. Neustále padá samovolně do optimálního stavu.
Aby to bylo fér i pro vydavatele obsahu, neměl by se AdBlock pokoušet blokovat svojí detekci a naopak by měla být identifikace AdBlocku součástí UserAgenta. Pokud má uživatel právo si zvolit jestli reklamy vidět chce nebo ne, měl by mít vydavatel právo se rozhodnout, jestli svůj obsah takovému uživateli zobrazí.
Reagoval jsem na první část článku, nedočetl jsem ho, protože jsem ho považoval za levicovou agitku, na druhé čtení dodávám, zbytek je popis jihoamerické kultury, která se tam utvořila a se samotnou privatizací nemá nic společného, funguje to úplně stejně i v Argentině, nebo Brazílii, jen s tím rozdílem, že privilegovaná vrstva tam jsou zaměstnanci státu (násobně vyšší platy než v komerční sféře a za nic). Ostatně jihoamerikanizace probíhá i v Evropě, taky zde vznikají kasty dobrých Evropanů žijících z dotací a mluvících anglicky. Státní správa se rozrůstá do nezvládnutelných rozměrů, dotační oligopoly začínají ovládat stále více odvětví, například turistický ruch, energetiku, média ... Náš babisconi je toho příkladem.
Většina lidí ale nemá takovou fantazii jako vy a je odkázána na to, že kopíruje úspěšná řešení, která vidí jinde, nedokáže si vymyslet vlastní a ta většina reklamu potřebuje, protože jim reklama to kopírování druhých usnadňuje. Prostě vymýšlet vlastní řešení je privilegium 1% nadaných. Ostatní jen je pak kopírují.
Ty už to fakt nehul. Takže www.xyz.cz vznikl ne kvůli tomu xyz, ale kvůli otravování reklamami?!? Panebože, do čehos to duši dal!
Mě se zase mnohem víc líbil socialismus, než thlea zkriplenina, kterou teď musím snášet jen proto, že několika ničemům to takhle vyhovuje. Jediná reklam, kterou jsem ochoten akceptovat, je typu: nápis křídou na vratech statku: Brambory - 4 Kč/kg, cibule - 6 Kč/kg a t. d.
Takže jednou za měsíc si udělám výlet kousek za Prahu, nakoupím veškerou potřebnou zeleninu pro sebe a děti a vím, že jsem koupil kvalitní potraviny. A nějak nevidím potřebu, hledat takovéto prodejce na netu; stejně bych je tam nenašel. Oni vědí, že zákazníci si je najdou a že svou produkci bez problémů prodají. (Za socíku to fungovalo stejně, jediný rozdíl je v tom, že tehdy se v obchodech nakupovat dalo, dnes jsou všechny ty hyper asuper jen pro zoufalce, reklamou zblblé).
Skutečně dobré jídlo, (a nejen jídlo), žádnou reklamu nepotřebuje. Protože už naši pradědečkové věděli, že dobré zboží se chválí samo. Když vidím v TV desetkrát za večer ,,simply clever" nebo podobnou blbost, vím, že bych byl hlupák, kdybych kupoval Škodovku, takže teď mám Hyundai i 30 combi a polovinu peněz ušetřenou.
Chtelo by to trochu pocist neco o historii. Kdyz prisel Bata, tak 80% lidi chodilo bosky, jednoduse proto, ze na boty (ani ty nejlevnejsi) od sevce nemeli. Bata prisel s kvalitou zcela dostatecnou a cenou zcela bezkonkurencni.
Drtiva vetsina sevcu sila boty daleko horsi, nez produkoval Bata. A ti, kteri sili z te kvalitni kuze a tudiz taktez pro movite zakazniky nemeli problem ani s Batou.
Ostatne, usit si boty na miru muzete nechat i dnes.
V Nemecku stejne jako v CR se precedenty resi, jen funguji ponekud jinak.
V US je to tak, ze pokud nejaky soud nejak rozhodne, tak v pripade stejne zaloby musi jiny soud rozhodovat stejne. Ovsem s vyjimkou, ze se mu povede prokazat, ze puvodni rozhodnuti bylo vadne.
V EU(a CR) plati precedencni pravo tak, ze pokud libovolny soud nejak rozhodne, tak by jiny mel rozhodovat obdobne (neni tam ta povinost). Pokud rozhodne jinak, mel by to zduvodnit. Pak pochopitelne jeste nasleduje moznost nechat rozhodnou NS/US/ES co je tedy spravne.
Jenze v EU navic plati, ze se rozhodnuti soudu (ve vecech u kterych je harmonizovana legislativa, coz v tomto pripade IMO plati) v jedne zemi automaticky vztahuje na vsechny cleny EU, tudiz nelze zalovat totez jinde kdyz uz nekde bylo rozhodnuto.
Bohuzel ale reklama jde proti tomu. Nerozlisuje kvalitu od kvantity, to za prve a za druhe prezentace je dost casto tak zavadejici, ze spise nez produkt ukazuje show okolo. Reklamu jedine s regulaci kvantity a s regulaci kvality provedeni - omezit na realne vlastnosti produktu coz je ale rekl bych nerealne, protoze ve skutecnosti by jste zjistil, ze vetsinu produktu nepotrebujete.
Na vzhledem k platům se nehraje, rozhoduje poptávka, tedy kolik jsou lidé ochotni zaplatit, no a komunisti je naučili, že například za jídlo dají většinu svého příjmu, proto je zde kulturně vytvořený velký prostor pro vysoké ceny jídla. Spotřební zboží rovněž, to bylo vzhledem k platům ještě dražší. A 25 let je málo na to, aby se kulturní závislosti změnily.
U nás možná. V Německu ne. Tam se kalkuluje s cenou, kterou dá výrobce, čili počáteční a marže je omezena, takže logicky se překupničtí lehkoživkové nechytají. Bohužel se to netýká exportu k nám. A protože u nás dacanům všeho druhu nic nehrozí, (vláda tomu vznešeně říká podpora podnikání), a většina občanů s platem, natož důchodem vyjde s odřenýma ušima, můžou všichni ,,demokraticky" jen držet hubu a krok. Výsledkem je pak to, že všichni nakupují sajrajty z obarvených pilin, průmyslové soli a různých Éček A podnikatelská mafie zlikviduje každého, kdo by chtěl prodávat něco kvalitního levně.
Majitel staršího stroje na pomalé lince je naopak vynikajícím cílem pro reklamy, protože na něj mají největší vliv a nejvíce se s nimi nechá ovlivnit.
Naopak člověk jako já, který sice má dost peněz, ale rozhodně je nemíní odevzdat každému, kdo si udělá fotku v rozhalence na pláži nebo na louce a slíbí mi skvělé zítřky. Na reklamu nereaguji vůbec a vybírám si vyloženě podle technických dat, nákladů atd.
Jenže majitel staršího PC na pomalé lince si je schopný zřídit účet u banky jenom proto, že dostane například platební kartu s "kočičkou" :-D
Tohle uz je tak ohrana pisnicka, ze ji snad neverite ani Vy. Ne, je to zkratka jen pokus jak rychle vydelat penize, ktery se pak opet svede na to ze "Cesi nekupuji kvalitu". Kupuji, ovsem v zahranici za normalni ceny. Nejvice je to videt na obleceni, stejny kamion jede celou Evropou, jen v CR je pak cena stejnych kalhot dvojnasobna oproti okoli.
O svou spokojenost se musíte postarat sám.
Vzdy ovsem na ukor ostatnich, spokojenost je zde konecna, protoze je primitivne limitovana rigidni ideou nekonecneho rustu (stejne nesmyslnou, jak idealy komunismu). Je jen otazka svedomi, zda-li se schopnosti prosadit rika "uspech", "dravost", "arogance" nebo "jit pres mrtvoly", to si musi kazdy srovnat sam, byt takove uvahy jsou v tomto spolecenskem radu povazovany za slabost a znak podradnosti. Vse je smerovano k vytvareni neustaleho zisku bez jakehokoli dalsiho smyslu, stejne jak u primitivnich forem zivota se nasytit. Pak se take jednotlive spravni celky (priblizne zeme) lisi v tom, kolik procent lidi si tu spokojenost muze dovolit. Nekde je to treba jen 5% a zbytek 95% je na tom bidne. Podle primitivne jednobunecneho pohledu kapitalismu si za to samozrejme tech 95% muze samo. Maji prece vic .... co vlastne ? No mohou si vzit treba vyhodnou mikropujcku, ze ...
Ale řeší, ekonomika Chile je dynamická a adaptuje se rychle na vnější tlaky. Co se nezměnilo je kultura, kterou ale nejste schopen odlišit od důsledků deregulace. Prostě ten článek je blbost, oligopolní chování je základem chilské a potažmo jihoamerické kultury a ne důsledkem deregulace. Na druhé straně Portugalci byli ve své metodě kolonizace daleko úspěšnější, než anglosaská civilizace v Africe, jak z dnešního nadhledu vidíme. A portugalská metoda spočívala v dovozu Portugalců a jejich sňatků s domorodými ženami, proto ten přetrvávající mýtus bílé barvy kůže v celé Jižní Americe. Anglosaská zase ve vzdělání domorodců. A nyní porovnejte ekonomickou úroveň a soběstačnost Afriky a Jižní Ameriky. Pro Argentinu zase byl smrtící vliv socialismu, který se tam dostal s uprchlými německými nacisty, kteří po válce ovlivňovali chování argentinských elit.
To je jednoduché, součástí User Agenta by byla kompletní konfigurace AdBlocku... Sice by to narazilo na limity web serverů, pokud jde o velikost hlaviček, ale to je něco, co se dá změnit. Aneb hurá vstříc budoucnosti hlaviček ne v KB, ale v MB (protože když už se do toho pustíme, tak samozřejmě nepůjde jen o AdBlock, ale o libovolný doplněk, jehož konfigurace se bude posílat). ;)
Reklamy dnes blokuje minimálně 70% návštěvníků webu a toto číslo má trvale vzestupnou tendenci. Takže pokud někdo chce riskovat mohutný propad návštěvnosti, ať si klidně poslouží! A Adblocku fandím. Brzy se dočkáme toho, že blokovat reklamy bude prakticky každý a nastane obdoba Velkého třesku, protože web přestane být komerčně zajímavý, což může znamenat jen jedno a sice úbytek kvantity výměnou za nárůst kvality. Takže místo debilních reklam se, (snad konečně), dočkáme hodnověrných a faktických údajů o vlastnostech toho kterého zboží.
Spíš by se provozovatelé stránek měli zamyslet nad tím jak tu reklamu nevtíravým způsobem na ty stránky dostat. A ne tam cpát doprostřed stránky nějaký dementní reklamy na cosi. Ono když je ta reklama nevtíravá a zobrazuje se v nějaké přijatelné míře a velikosti tak není důvod jí blokovat. Ale reklamy na prostředky na potenci a jiné nesmysli opravdu není něco co bych chtěl vidět třeba na idnesu či na smartmanii.
V US je to tak, ze pokud nejaky soud nejak rozhodne, tak v pripade stejne zaloby musi jiny soud rozhodovat stejne. Ovsem s vyjimkou, ze se mu povede prokazat, ze puvodni rozhodnuti bylo vadne.
Častější je, že se podaří přesvědčit soud, že projednávaný případ je v nějakém podstatném bodě odlišný od toho původního, takže na něj precedens nelze automaticky aplikovat. V praxi jsou málokdy dva případy úplně stejné.
Vzhledem k tomu, že nastavení Povolit některé nerušivé reklamy se dá vypnout, bych to tak tragicky neviděl. Navíc přibylo i blokování dalších svinstev, např ,,sociálních tlačítek" takže Adblock má u mne plus. A filtry? proč bych měl pracně nastavovat filtraci krok po kroku, když ji mohu zapnout najednou jediným klikem? A ono to funguje! A to je, oč tu běží. Osobně si myslím, že reklamy by měly jak z webu, tak z médií zmizet do samostatných kanálů; kdo o ně bude stát, navštíví dotyčnou webovou stránku, nebo si zapne příslušný R či TV kanál a ti ostatní nebudou zbytečně otravováni.
tak o cilene reklame si muzeme nechat zdat... nezvladaji to ani velci hraci...
amazon mi cpe reklamu na neco co jsem si pres nej pred tydnem koupil... a to je zdaleka jeste ten nejmene problematicky priklad...
ted tu zrovna vidim na strance co? hlidejste si svou nemovitost - neziji v CR a nemovitost nemam, view PDF a nejaky obskurni SW - no dobra, slunecnice.cz... hry nehraji... Volvo... kdyby me znali, vi ze jsem vyhradne na BMW... vovy tariff... v CR neziji....
Ale to je přece správné a velmi dobré, cestující v autobuse dostanou odstrašující příklad, jak dopadnou, když se přestanou snažit a nebudou myslet v dobách hojnosti na horší časy, které je jistě někdy postihnou, budou si více vážit rodiny a přátel. U nás právě toto chybí, lidé podléhají klamu jistoty a značné infantilizaci, nikdy nedospějí, došlo to tak daleko, že zapomínají na svou smrt a jsou velmi překvapeni, když přijde. Ale to se rychle změní s masivním přílivem uprchlíků z Afriky, jistota se rozplyne, protože to neutáhne žádný stát na světě. Vždy je potřeba nějaká přirozená zpětná vazba, která brzdí sociální výdaje, a ta v Evropě chybí, byla uměle odstraněna.
Já zase mám svolení si z toho, co mi naservírují, vyzobat jen to, co mne zajímá. Když si dám v hospodě vepřo knedlo zelo a zelí nechám, nikdo mne za to nemůže a nesmí popotahovat, naopak, kuchař bude rád, že to zbylé zelí může hodit zpátky do hrnce a ,,oblažit" s ním někoho jiného, jako je třeba jistý blbeček J. N.
Nárůst uživatelů Adblocku by měl být pro reklamní otrapy jasným signálem: Uberte a neobtěžujte! Místo toho se vymýšlí přesný opak a reakce naštvaných uživatelů je taková, jaká je. Jednoho krásného dne se počet blokujících zvýší na magických 99,9%, (a vypadá to na horizont jednotek let) a začne být zajímavo.
má-li čtenář právo skrývat reklamu, má vydavatel právo reklamu skrývat do textu a neoddělovat od obsahu. Rovnováha sil by měla být zachována, má-li ekosystém internetu přežít. Zpětné vazby mají být nastaveny tak, že preferují inteligentnější a penalizují hloupější. O tom nakonec kdo je hloupější a nebo chytřejší rozhodne až trh, v tom je právě kouzlo reálného světa. A soudy není třeba brát příliš vážně, v reálném světě mnohdy jen vytvářejí poruchy přirozeného řádu. A proti tomu si nemůže jít dovolit ani soud. Pokud takové poruchy jsou četné, dojde ke zhroucení právního systému, protože výroky soudů i zákony lidé přestanou respektovat tak, jak se to stalo u nás za komunismu, kdy zákony byly reálně zcela ignorovány a jen občas pro výstrahu byl někdo potrestán.