Omlouvám se za zmatení s tím Markovým testováním, neměl jsem tam ten odkaz vkládat. Ovšem nesouhlasím s Vámi, pane kolego, že Google žádnou jinou reklamu než cestovní pro český obsah nemá. Porovnejte výsledky Intervalu s výsledky DigiWebu.
Interval (27. 6. 2003 ve 13.45): Simplicity for J2ME/MIDP; Chorvatsko - výhodné ceny; Dovolená v Chorvatsku; Italkontakt; Istrie, Kvarner, Dalmácie.
DigiWeb (27. 6. 2003 ve 13.50): Kamiónová přeprava; Prague Hotels With Charm; SMS do T-Mobile; Registrace domény .NET.
Z pěti reklam pro Ival byla jen jedna k tématu, ale cizojazyčná. Ze čtyř reklam pro DW byly dvě k tématu a česky.
Usuzuji z toho, že má DigiWeb lepší optimalizaci pro AdSense. Patrně je toho důvodem sémantický kód, logické zvýrazňování a profesionální editace nadpisů a upoutávek. Domnívám se, že pro úspěch účasti v takovém reklamním systému je stavba zdrojového kódu a obsahu zcela zásadní.
Mimochodem, vzhledem k tomu, že se obsah titulní strany DigiWebu ve všední dni mění téměř každou hodinu, střídají se také reklamy z AdSense. O pouhých deset minut později nám totiž AdSense nabízí: Prague Hotels With Charm, Byty v atraktivních lokalitách Prahy, Registrace domén .NET, SMS do T-Mobile a k ADSL zdarma, kdežto v případě Intervalu se vůbec nic nezměnilo.
Souhlasím s Vámi v tom, že Google nepustí AdSense do neanglického obsahu právě z důvodu nedostatku inzerce pro další jazyky. Ovšem zrovna testy na DigiWebu (narozdíl od těch na Intervalu) ukazují, že v určitém segmentu nedostatek reklamy určitě neexistuje.
Děkuji za pochvalu článku, věřím, že Vám ji při nejbližší příležitosti budu moci oplatit.