Do mrtvol se nekope:-) Je pravda, ze WP je hodne mrtvy a nikdo s nim nepocita, ale to, ze nebude na Android jsem necekal. Mozna Android bude, ale s rocnim zpozdenim, pohadky o ruznorodosti systemu si muzou nechat od cesty, na Androidu jsou jen ruzna rozliseni a bud ARMv6 nebo neco vyssiho, jinak jsou zakladni funkce porad stejne, to pro programatory nemuze byt problem, spis to vypada, ze se na Android zatim vykaslali a preferovali iOS.
Podle informací z Air Bank aplikace pro Android bude určitě. Vyjde „v dohledné době“. Vývoj pro iOS byl zkrátka rychlejší.
Co se týče Windows Phone, tak napříč bankami se bere jako ten třetí vzadu. Pokud se smartbanking výrazně prosadí a Windows Phone zůstane minimálně na nynějších pozicích, tak aplikace začnou vycházet.
Už jen jako konkurenční a marketingová výhoda (viz aplikace pro Windows 8) anebo kvůli přílišnému svázání služeb banky s konkrétními platformami. Asi nějaké poučení z dob, kdy online služby vyžadovaly Internet Explorer ;-)
no asi moc ne..
1) aplikace je rychlejší
2) nepřenáší tunu zbytečných dat (a že jich na normálním webu je)
3) stejně potřebuješ UI dimenzované zvlašť na PC, zvlašť na tablet a zvlášť na mobil (jedno je moc mrňavé, dvě se ovládájí dotykáčem only a na jednom chceš mít všechny fetaury rychleji než na 5 kliknutí)
4) je jednodušší mít aplikaci pro iOS/Android, než podporovat všemožné prohlížeče. Např. mě ib.airbank nefunguje ani ve výchozím prohlížeči na droidovy
5) aplikace má k dispozici mnohem více možností jak se dostat k ovládání telefonu, než "univerzální web pro všechny" jako je fotacek, otaceni, apod.
6) aplikace je důvěryhodnější. Např. u ČSOB mě aplikace po aktivaci narozdíl od webu nenutí pořád opisovat SMS kódy
7) o výhodách služeb/upozornění ani netřeba zmiňovat
Proč vlastně jezdit autem, když můžu chodit pěšky a případě potřeby MHD, která je taky všude.
Třeba sázejí na to, že uživatelé jablečných produktů jsou ta bohatší skupina obyvatel a jsou tedy pro banku zajímavějšími klienty. Nebo je do toho jen natlačil dodavatel aplikace. Nebo je to proto, že jejich manažeři mají převážně iPhony a nejdřív je třeba uspokojit manažery (ti rozhodují o platu), pak až zákazníky. Důvodů muže být celá řada :-)